Restaurangen flyttar in i bokhandeln

Restaurangen flyttar in i bokhandeln

Nu flyttar restaurangen in i bokhandeln. Kedjan stärker nu upplevelsen i sina butiker med mat och dryck.

Produkt utvecklades av 10-åring

Produkt utvecklades av 10-åring

I dagarna lanserar Garant Barnens korv i Hemköps butiker runt om i Sverige. Korven är gjord enligt ett recept av 10-åriga Elliot Rommel från Södertälje, vinnare av finalen i tävlingen Sveriges yngsta korvmakare.

Snabbare utcheckning i Ikeas nya pilot

Snabbare utcheckning i Ikeas nya pilot

Kassafunktionen är en vanlig källa till irritation. Särskilt för den nya teknikdrivna konsumenten som gärna handlar med sin smartphone. Nu vill Ikea snabba på utcheckningen.

Plantagen öppnar hos Coop

Plantagen öppnar hos Coop

Coop startar ett nytt samarbete med blomsterkedjan Plantagen. Under hösten kommer ett antal pilotbutiker startas antingen som en del av eller i anslutning till Coops butiker.

Framgångsvåg för lyhört surfmärke

Framgångsvåg för lyhört surfmärke

Hur ska man göra för att bli största varumärke bland surfare? Enligt Billabong är det enkelt – man är närvarande i communityn och lyssnar på sina kunder.

Segway-robot optimerar butikshyllorna

Segway-robot optimerar butikshyllorna

Säg hej till butiksroboten. Den kan skanna en hel butik på en timme, analysera disponeringen och sedan leverera förslag på den ultimata placeringen av produkterna.

Skansenbutiken i nya samarbeten

Skansenbutiken i nya samarbeten

Skansen går från att vara återförsäljare av svensk design och hantverk till att ävenbli producent och grossist.

Nytt innovationskoncept sätter kunden i fokus

Nytt innovationskoncept sätter kunden i fokus

I dag öppnas en helt ny mötesplats tillägnad produktutveckling och innovation. Konceptet är en blandning av öppen testverksamhet, lunchrestaurang och butik.

Utökat sortiment och e-handel hos Hemglass

Utökat sortiment och e-handel hos Hemglass

I sommar levererar Hemglass även hamburgare, kolsyrepatroner, kladdkaka och hundglass. Och man inleder även en större satsning på e-handel.

Harvey Nichols tar shoppingen till en ny nivå

Harvey Nichols tar shoppingen till en ny nivå

Harvey Nichols har höjt ribban för hur en modeavdelning kan se ut. Med en helt ny butiksdisponering, stylister, skräddare, barberare och dessutom en barservering signerad Wallpaper tar man shoppingupplevelsen till nästa nivå. Och den som vill kan shoppa virtuellt.