Digital plattform ska utveckla stadskärnan

Digital plattform ska utveckla stadskärnan

Nu har orten beviljats medel till en satsning på stadskärnan. Målet är att skapa Sveriges första digitala plattform för medborgardriven stadsutveckling.

Världens första insektsbröd för matbutiker

Världens första insektsbröd för matbutiker

Fazer lanserar vad man säger är världens första insektsbröd för matbutiker. "Mänskligheten behöver nya och hållbara näringskällor".

Harrods gör sin största satsning någonsin

Harrods gör sin största satsning någonsin

Det är ett utvecklingsprojekt som sträcker sig över tre år och har en budget på 200 miljoner pund. Harrods gör nu sin största satsning i sin 180-åriga historia. Och siktet är inställt på e-handel och Asien. 

Amzaon Go närmar sig bred lansering

Amzaon Go närmar sig bred lansering

Det var meningen att Amazon Go, konceptet utan traditionella kassor, skulle lanseras i början av 2017. Teknikstrul försenade premiären, men nu verkar den vara inom räckhåll.

Europeisk matkedja i samarbete med Alibaba

Europeisk matkedja i samarbete med Alibaba

I ett nytt samarbete ska en europeisk matkedja tillsammans med Alibaba lyfta framtidens dagligvaruhandel till nya höjder. Med datakraft och digitalisering skapar man den nya tidens butiksupplevelse.

Robot håller ordning i hyllorna

Robot håller ordning i hyllorna

Med hjälp av en robot som susar genom gångarna ska nu världens största kedja göra sina butiker mer bekväma och lätta att handla i. Man tror på en kombination av människor och ny teknik. 

Butikspersonalen lägger e-ordrar via app

Butikspersonalen lägger e-ordrar via app

Med ny teknik ökar möjligheterna att erbjuda sömlös shopping. En ny app gör det möjligt för kedjans personal att lägga onlinebeställningar åt kunden på plats i butiken. 

Inte bara applåder för Amazon Key

Inte bara applåder för Amazon Key

Amazon lanserar sin lösning Key på bredare front och utökar därmed tjänsterna för Prime-medlemmar ytterligare. Men långt i från alla är odelat positiva till tjänsten.

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

Media Markt har gått från uträknad dinosaurie till en innovativ kraft på bara några år. Under Shoptalk Europe i Köpenhamn berättade kedjan om sina nya satsningar på digitala upplevelser i butik.

Snabbt mode och matkedja i nytt samarbete

Snabbt mode och matkedja i nytt samarbete

"Vi är `the fast fashion of food´". Det oväntade samarbetet mellan snabbmats- och modekedjan står på en grund av framåtrörelse och innovation. Kollektionen ska driva trafik både online och till fysiska butiker.