This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
MoS nominerat till MIPIM Awards

MoS nominerat till MIPIM Awards

Mall of Scandinavia har nominerats till bästa shoppingcenter i The MIPIM Awards. I mars utser juryn tillsammans med besökarna på mässan MIPIM vem som vinner.

Rema 1000 satsar stort i Danmark

Rema 1000 satsar stort i Danmark

Dagligvarukedjan Rema planerar att öppna 130 nya butiker i Danmark under de kommande åren.

Ny tjänst ger flexibel leveransinfo

Ny tjänst ger flexibel leveransinfo

PostNord erbjuder nu e-handlare möjligheten att ändra försändelseinformation i realtid under pågående leverans. PostNord har tillsammans med Addimotion tagit fram denna funktion som nu används av bland annat Coolstuff och CDON.

Rekordår för Coops ekologiska försäljning

Rekordår för Coops ekologiska försäljning

Försäljningsandelen uppgick till 9,2 procent. En ökning med 19,4 procent sedan året innan.

Stefan fördubblar antalet Ikeabutiker

Stefan fördubblar antalet Ikeabutiker

Ikea växer så det knakar i Kanada. Landschef Stefan Sjöstrand står nu inför en fördubbling av butiksbeståndet. Startskottet för expansionen har gått i Halifax.

Spektakulärt flaggskepp visar drönarteknik

Spektakulärt flaggskepp visar drönarteknik

Det kinesiska företaget DJI öppnar i mars en spektakulär flaggskeppsbutik i Seouls Hongdaedistrikt. Området är känt för sin levande konst- och indiescen och här har teknikföretaget valt att visa upp sina konsumentprodukter inom bland annat drönarteknik.

City Gross ökar mest på ekologiskt

City Gross ökar mest på ekologiskt

I dag presenterar Ekoweb statistik över försäljningen av ekologiskt för 2015, och City Gross är den kedja som ökar mest.

Tiendeo lanserar app för Apple Watch

Tiendeo lanserar app för Apple Watch

Tiendeo Sverige har lanserat en app för Apple Watch. Den använder Bluetooth-anslutningen mellan Apple Watch och iPhone, och visar via GPS-funktionen alla butiker i användarens närhet.

Coop rensar i ledningen


Här blev kundservice via Messenger succé

Här blev kundservice via Messenger succé

För hotellkedjan Hyatt har Facebook nu fått en ny central roll i verksamheten. Kunderna, och alla andra som vill, kan numera framföra klagomål eller ställa frågor via företagets tjänst via Facebook Messenger. Facebook menar att tjänsten kan rädda konsumenten från översvämmade inkorgar.