Kontantfri kedja satsar på  70 enheter

Kontantfri kedja satsar på 70 enheter


Netto lanserar ekologiskt varumärke

Netto lanserar ekologiskt varumärke

Netto lanserar nu sitt nya ekologiska varumärke Go Eko. Lågpriskedjan vill göra det enkelt för kunderna att välja en hållbar livsstil.

Nya bostäder i Kungens kurva

Nya bostäder i Kungens kurva


Hållbarhet i fokus för ny centrumchef

Hållbarhet i fokus för ny centrumchef

Sanna Sultan tillträder som ny centrumchef för Bromma Blocks. "Hållbarhet och upplevelse hamnar i allt större utsträckning i fokus".

Fabletics ökar sin etableringstakt

Fabletics ökar sin etableringstakt

Kate Hudsons varumärke Fabletics säljer athleisure-produkter både online och i fysiska butiker. Nu ökar man etableringstakten med ett nytt omnichannelkoncept.

Missguided öppnar fler fysiska butiker

Missguided öppnar fler fysiska butiker

Onlinevarumärket Missguideds fysiska butikskoncept har redan blivit en snackis. Inte minst för sin nyskapande inställning till visual merchandising. Nu står det klart att man inom kort öppnar fler butiker.

Var tredje konsument vill checka in i butik

Var tredje konsument vill checka in i butik

Konsumenter är positiva till tekniska lösningar som en del av shoppingen, en av tre kan tänka sig att checka in i butiken. Det visar en undersökning från Visma genomförd av Sifo.

E-plattform inkörsport till Kinas modescen

E-plattform inkörsport till Kinas modescen


Designtorget och Beckmans i samarbete

Designtorget och Beckmans i samarbete

Nu går startskottet för årets samarbete mellan Designtorget och Beckmans Designhögskola. Resultatet presenteras i kedjans flaggskeppsbutik i Kulturhuset i Stockholm.

Mat.se vill ge poddlyssnare en enklare vardag

Mat.se vill ge poddlyssnare en enklare vardag

Den onlinebaserade matbutiken startar samarbete med "Sveriges manligaste podcast". Mat.se kommer att vävas in och bli en naturlig del av innehållet.