Ikeas city-pop up öppnar 1 september

  LÄSTID: 2 MINUTER

Nu är det klart att Ikeas mest citynära köksavdelning öppnar den första fredagen i september. Pop up-butikens roll är att knyta ihop e-handeln med det personliga mötet.

Tidsbokningen öppnar på hemsidan i mitten av augusti, och butiken öppnar 1 september i centrala Stockholm. Den tillfälliga köksbutiken kommer att visa sju kök. På plats kommer det att finnas femton Ikeamedarbetare.

E-handel med mänsklig touch

All försäljning sker online och utöver kök är Ikea.se-sortimentet, cirka 8 500 produkter, tillgängligt för rådgivning och beställning.

Peter Nilsson, Customer Experience Manager, Ikea Sverige.

– Våra kunder ska känna att Ikea är nära och kunna handla var, hur och när de vill och vår onlineförsäljning växer starkast i Stockholm. Genom undersökningar vet vi att våra medarbetare tillför mycket värde i processen genom att inspirera och ge råd. Pop up:en knyter ihop e-handeln med det personliga mötet och vi är spända på att se hur det tas emot, säger Peter Nilsson, Customer Experience Manager, Ikea Sverige.

Hoppas på fullbokad kalender

Öppettiderna är samma som Mood Stockholm.

– När vi öppnade Ikea Enebyängen för ett år sedan var första månadens köksplaneringstider uppbokade flera veckor före vi slog upp dörrarna. Vi hoppas på samma tryck i vår pop-up, avslutar Peter Nilsson.


Fakta Ikeas tillfälliga köksbutik i centrala Stockholm

• Öppnar 1 september, håller öppet i cirka sex månader

• Inspiration, köksplanering och köp av Ikea Metod med hemleverans

• Hela sortimentet på Ikea.se tillgängligt för beställning med hemleverans

• 355 kvadratmeter kommersiell yta

• Inga returer av produkter eller möjlighet att ta med sig produkter direkt

• Del av Mood-kvarteret med adress Regeringsgatan 65

• Fastighetsägare och hyresvärd är AMF Fastigheter


Mood Stockholm 19 Ikea 82


Ny e-handel optimerar kundupplevelsen

Ny e-handel optimerar kundupplevelsen

  Nyheter 3162
Kicks har lanserat en ny e-handel på samtliga marknader. Fokus har legat på en bättre prestanda och den stöttar även en modern lösning för omnichnnel.
Här är vinnarna i Mapic Awards 2017

Här är vinnarna i Mapic Awards 2017

  Nyheter 3162 Butikskoncept 629 Internationellt 1100 Köpcentrum 508
Rapha Racing utsågs till bästa nya retailkoncept och Victoria Gate i Leeds till bästa köpcentrum. Här är listan med samtliga vinnare från galan i Cannes.
BILDER: En miljon LED-ljus lyser upp Stockholm

BILDER: En miljon LED-ljus lyser upp Stockholm

  Cityhandel 187 Kundupplevelser 186 Pro 3915 Nyheter 3162
En miljon LED-ljus på över 40 gator, platser och torg runt om i Stockholms city ska bidra till mer julstämning. Satsningen är en av de största i Europa.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Hållbar galge sparar tonvis med plast

Hållbar galge sparar tonvis med plast

  Nyheter 3162 Pro 3915 Mode 256 Hållbarhet 150
KappAhl har tillsammans med Ekoligens tagit fram galgar producerade av återvunnet papper. Nu används de för kedjans hållbara kollektion Limited Edition.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Mapic 2017 sätter fokus på F&B

Mapic 2017 sätter fokus på F&B

  Handelsplatser 100 Internationellt 1100 Nyheter 3162
Nu har Mapic 2017 dragit i gång i Cannes på franska rivieran. Under tre dagar samlas tusentals delegater från ett 80-tal länder för att diskutera detaljhandel och köpcentrum.
Snapchat öppnar fysisk butik

Snapchat öppnar fysisk butik

  Pro 3915 Nyheter 3162 Internationellt 1100 Nya butiker 980
Snapchat öppnar en butik för sina Spectacles – ‘sunglasses that Snap’. Varumärkets satsning är den första på fysiska butiker i Europa.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Här öppnar Sveriges första Dyson Demo-butik

Här öppnar Sveriges första Dyson Demo-butik

  Nyheter 3162 Butikskoncept 629 Nya butiker 980 Köpcentrum 508
I dag öppnar Sveriges första Dyson Demo-butik i Mall of Scandinavia. Butiken är skapad för att uppmuntra kunder till att testa och uppleva Dysons teknologi.
Europapremiär för Sonos butikskoncept

Europapremiär för Sonos butikskoncept

  Internationellt 1100 Butikskoncept 629 Nya butiker 980 Pro 3915
Sonos tar nu sitt senaste butikskoncept till Europa. I butiken har man satt samman en fotoutställning som hyllar David Bowies London.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Alibaba driver trafik via gamification

Alibaba driver trafik via gamification

  Kundupplevelser 186 Pro 3915 Omnichannel 268 Internationellt 1100
Singles' Day är världens största detaljhandelsaktivitet. För första gången är Alibabas initiativ New retail en integrerad del av shoppingfestivalen. För att driva trafik använder man sig nu också av gamification.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Så planerar handeln inför Black Friday

Så planerar handeln inför Black Friday

  Undersökningar 333 Nyheter 3162 E-handel 772
Aktiviteten Black Friday har slagit igenom på bred front även i Norden. En ny undersökning visar att att 94 procent av kedjorna planerar att delta i år, och nyhetsbrev är den vanligaste kommunikationskanalen.  
Det smarta hemmet trendar i butik

Det smarta hemmet trendar i butik

  Butikskoncept 629 Internationellt 1100 Trender 380 Pro 3915
Amazon öppnade nyligen en lösning för shop-in-shops för det smarta uppkopplade hemmet. Nu tar ännu en kedja steget och inleder ett samarbete med en startup i sina butiker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Per ny chef för strategi- och affärsutveckling

Per ny chef för strategi- och affärsutveckling

  Nyheter 3162 Personer 156 Karriär 153
Managementkonsulten Per Magnusson har utsetts till ansvarig för strategi- och affärsutveckling på Coop. Rollen är ny på Coop och innebär en förstärkning av Coops koncernledning.
Ny lösning för ”betala senare” i butik

Ny lösning för ”betala senare” i butik

  Ny teknik 376 Nyheter 3162 Kundupplevelser 186
Klarna och Nets har tillsammans tagit fram en ny betallösning för användning i fysiska butiker i Norden. Tjänsten ska nu testas med start i utvalda pilotbutiker i Sverige.
Historiska industrikvarter utvecklas

Historiska industrikvarter utvecklas

  Handelsplatser 100 Pro 3915 Cityhandel 187 Nyheter 3162
Belysning, nya passager och en blandning av platser där människor kan mötas och arbeta ska bidra till mer liv i historiska industrikvarter.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Smart retail skapar sömlösa upplevelser

Smart retail skapar sömlösa upplevelser

  E-handel 772 Nya butiker 980 Pro 3915 Måsteläsning 195
Ny teknik skapar sömlös shopping mellan kanalerna och det är "smart retail" som driver utvecklingen framåt. E-handeln tar andelar, men fysiska butiker är fortsatt avgörande för utvecklingen. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nu har leksakerna flyttat ut på nätet

Nu har leksakerna flyttat ut på nätet

  Nyheter 3162 Pro 3915 Undersökningar 333 E-handel 772
Leksaksförsäljningen ökar dramatiskt online, men det är nykomlingar som livsmedel som står för den största tillväxten. Det visar E-barometern för årets tredje kvartal.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Anna Karin utsedd till CX-direktör

Anna Karin utsedd till CX-direktör

  Personer 156 Nyheter 3162 Mode 256 Karriär 153
Anna Karin Holck har utsetts till ny direktör för Customer Experience i KappAhls koncernledning. Hon är KappAhls Sverigechef sedan 2013.
Amazon registrerar kryptodomäner

Amazon registrerar kryptodomäner

  Ny teknik 376 Internationellt 1100 Pro 3915 Nyheter 3162
Amazon har registrerat tre nya domäner med koppling till kryptovalutor. Det sätter återigen fart på spekulationerna kring att Amazon ska börja acceptera kryptovalutor som bitcoin.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nytt butikskoncept för kinesiska daigous

Nytt butikskoncept för kinesiska daigous

  Pro 3915 Butikskoncept 629 Nya butiker 980 Internationellt 1100
Kinesiska konsumenter efterfrågar varumärken med hög kvalitet från väst. Det har lett till ett helt nytt butiksformat där personal shoppers väljer produkter som sedan skeppas till Kina.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Åhléns peppar pappa i kampanj

Åhléns peppar pappa i kampanj

  Varumärken 238 Nyheter 3162
Inför årets Fars dag lanserar Åhléns kampanjen ”Peppa pappa” som lyfter fram föräldralediga pappor. "Vi vill inspirera fler att vara pappalediga".