Ny Stockholmssymbol placeras i Gallerian

  LÄSTID: 2 MINUTER

Den väger 1,3 ton och placeras mitt i Gallerian i Stockholm city. Den nya symbolen ska bidra till att positionera köpcentrumet som en naturlig utgångspunkt för turister.

Nu tar Gallerian ett nytt grepp för att positionera sig en utgångspunkt för att möta och uppleva Stockholms city. Man gör det med en tydlig stadsmarkör – mitt i Gallerian, mellan Hamngatan och Brunkebergstorg.

Henriette Johansson, marknadsområdeschef Urban Escape.

– Gallerian har en lång relation med Stockholms besökare och turismen har alltid varit viktig för oss då många besökare lockas hit. Stadsmärket är vår kärleksförklaring till Stockholm och sommarens alla besökare, säger Henriette Johansson, marknadsområdeschef Urban Escape.

Väger drygt ett ton

Stadsmärket som väger 1,3 ton ska befästa platsen som Stockholms pulserande mittpunkt i city. Besökarna kan förutom fina bilder få med sig ett minne av skapelsen hem genom specialframtagna Stockholms-souvenirer.

Gallerian ligger i hjärtat av det framväxande citykvarteret Urban Escape. I snitt passeras Gallerian av 50 000 personer om dagen.


Fakta om stadsmärket

• Vikt: 1,3 ton
• Storlek: 2,90 m högt, 60 cm djupt och 2 m brett
• Stockholmssymbolen är placerad i mitten av Gallerian vid nya trappan upp till Brunkebergstorg
• Stockholms-souvenirer finns tillgängliga som kopp, t-shirt och tygpåse
• Souvenirer hämtas ut vid Gallerians turisthub (vid stadsmärket) vid köp över 500 kronor
• En city-guide finns att hämta i Gallerians butiker samt vid turisthubben
• Bemannad turisthub mellan 28 juni – 7 augusti


Urban Escape 2 Gallerian 13


Robyns kollektion speglar favoriter

Robyns kollektion speglar favoriter

  Nyheter 3754 Personer 331 Mode 389 Pro 4550
Varumärket Björn Borg lanserar en kollektionen man tagit fram tillsammans med Robyn. Stadium är en av de utvalda återförsäljare som kommer sälja plaggen. "Kollektionen är inspirerad av mina favoritkläder genom åren".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny VD och koncernchef för Martin & Servera

Ny VD och koncernchef för Martin & Servera

  Personer 331 Karriär 320 Nyheter 3754
Styrelsen i Martin & Servera har utsett Liv Forhaug till VD och koncernchef. Hon kommer närmast från rollen som direktör för strategi och affärsutveckling för Ica Gruppen.
​Bättre tillgänglighet för Jysk

​Bättre tillgänglighet för Jysk

  Handelsplatser 145 Nyheter 3754 Nya butiker 1199
Den 21 februari får två Jysk-butiker nya adresser när de öppnar i helt nya lokaler. Det ska ge bättre tillgänglighet, även för de som ska hämta varor man köpt online.
Satsning på leksaker i gränshandeln

Satsning på leksaker i gränshandeln

  Nya butiker 1199 Nyheter 3754 Butikskoncept 821 Pro 4550
Kedjan satsar stort i gränshandeln tillsammans med Olav Thon Gruppen. Töcksfors Shoppingcenter står näst på tur där man etablerar en butik på 1 350 kvadratmeter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Wayne’s Coffee har öppnat i Kina

Wayne’s Coffee har öppnat i Kina

  Nyheter 3754 Internationellt 1333
Öppningen av kaféet på West Nanjing Road i centrala Shanghai är det första steget i kaffekedjan Wayne’s Coffees storsatsning i Kina. "Mottagandet har varit över förväntan".
Ny CFO på Ica-handlarnas Förbund

Ny CFO på Ica-handlarnas Förbund

  Karriär 320 Personer 331 Nyheter 3754
Bo Sandström har rekryterats som ny CFO för ICA-handlarnas Förbund. Han kommer närmast från rollen som CFO för Telia Sverige.
Babor öppnar sitt första flaggskepp

Babor öppnar sitt första flaggskepp

  Nyheter 3754 Cityhandel 281 Pro 4550 Butikskoncept 821
Under våren öppnar Babor sitt första upplevelsebaserade flaggskepp i Sverige. Butiken kommer att ha en yta på 260 kvadratmeter fördelat på två plan.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här öppnar Mitsubishi konceptbutik

Här öppnar Mitsubishi konceptbutik

  Köpcentrum 668 Nya butiker 1199 Nyheter 3754 Butikskoncept 821
Mitsubishi har öppnat en Concept Store i köpcentrumet. "Vår ambition är att skapa ett upplevelsecenter för Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ica Maxi odlar egna grönsaker

Ica Maxi odlar egna grönsaker

  Hållbarhet 229 Pro 4550 Ny teknik 503 Nyheter 3754
Den hyperlokala odlingen gör nu entré i Sverige. Stormarknaden lanserar en egen lösning för hållbar odling i anslutning till butiken. Ny teknik bidrar till att minska den miljömässiga påverkan.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Världens första augmented audio cinema

Världens första augmented audio cinema

  Ny teknik 503 Nyheter 3754 Pro 4550 Kundupplevelser 327
Den första kommersiella biografen med Flexound Augmented Audio öppnar i dag, 15 februari. Den första biografen som erbjuder upplevelsen finns i Norden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Analys via VR gav ökad försäljning

Analys via VR gav ökad försäljning

  Visual Merchandising 169 Ny teknik 503 Nyheter 3754 Detaljhandel 120
Varumärket ökade försäljningen med 18 procent efter att ha använt virtual reality i sina analyser. Detta efter att kundens beteende hade studerats i den virtuella butiken. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Startups och innovationer i ny lounge

Startups och innovationer i ny lounge

  E-handel 944 Detaljhandel 120 Nyheter 3754
Under D-Congress i Göteborg lanserar Wellstreet och Svensk Digital Handel ett nytt forum för startups. Ambitionen är att uppmuntra till nya innovationer inom handeln. 
Chanel bygger ut butik i Stockholm

Chanel bygger ut butik i Stockholm

  Cityhandel 281 Detaljhandel 120 Nyheter 3754 Mode 389
Under hösten 2019 ska den nuvarande Chanelbutiken på Birger Jarlsgatan i Stockholm byggas ut med ytterligare 300 kvadratmeter. Totalytan blir då 500 kvadrat.
De är Sveriges bästa 7-Elevenhandlare

De är Sveriges bästa 7-Elevenhandlare

  Nyheter 3754 Karriär 320
Under Reitans Riksmöte delas ett flertal priser ut. Madelene Wessman Lundholm och Tobias Nelson utsågs till Årets köpmän inom 7-Eleven i Sverige.
River Island går bortom stereotypen

River Island går bortom stereotypen

  Nyheter 3754 Hållbarhet 229 Retailtrender 59 Mode 389
Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.
Ny HR-direktör på Avensia

Ny HR-direktör på Avensia

  E-handel 944 Karriär 320 Nyheter 3754 Personer 331
Åsa Afshari är nytillträdd HR-direktör på Avensia, verksamma inom digital handel. Nu senast kommer hon från tjänsten som HR-chef på Ikea IT.
Kvinnors rättigheter i fokus hos The Body Shop

Kvinnors rättigheter i fokus hos The Body Shop

  Varumärken 269 Pro 4550 Hållbarhet 229 Nyheter 3754
The Body Shop gör det möjligt för sina kunder att bidra till kvinnors rättigheter. Företaget ser det som en självklarhet att vara en positiv kraft i samhället.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

  Visual Merchandising 169 Pro 4550 Design 325 Butikskoncept 821
Svensk design, mer shopping och lyxigt fika. Birka Cruises har invigt sitt nya upplevelsedäck
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny marknadschef på LloydsApotek

Ny marknadschef på LloydsApotek

  Karriär 320 Personer 331 Nyheter 3754
Annelie Söderberg har rekryterats som marknadschef på LloydsApotek. Hennes främsta fokus blir att utveckla och tydliggöra företagets marknadsposition.
Foot Locker investerar i marknadsplats

Foot Locker investerar i marknadsplats

  E-handel 944 Nyheter 3754 Internationellt 1333 Pro 4550
Foot Locker går in som minoritetsägare i marknadsplats online. De två företagen ska kombinera sina erbjudanden i såväl fysiska som digitala kanaler.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!