Amazon bekräftar nytt dagligvarukoncept

Amazon bekräftar nytt dagligvarukoncept

Vi har tidigare berättat att Amazon sägs arbeta på ett helt nytt fysiskt dagligvarukoncept. Nu bekräftar företaget för första gången satsningen.

PostNord undersöker returers miljöpåverkan

PostNord undersöker returers miljöpåverkan

PostNord undersöker hur man kan minska returers miljöpåverkan. I ett samarbete man att ersätta fysiska returetiketter.

Drivmedelsfri OKQ8 vid Mall of Scandinavia

Drivmedelsfri OKQ8 vid Mall of Scandinavia

OKQ8 har slagit upp portarna till sin andra drivmedelsfria butik. Denna gång i anslutning till köpcentrumet Mall of Scandinavia, strax utanför Stockholm.

Marie Kondo öppnar butik

Marie Kondo öppnar butik

Nu lanserar hon en butik som erbjuder hennes egna favoritprodukter.

Den nya tidens Food & Beverage är agil

Den nya tidens Food & Beverage är agil

Food & Beverage ökar, men kundens förväntningar förändras. Ett agilt arbetssätt och värderingsbaserat utbud lyfter destinationen enligt en ny rapport.

Hon är Sveriges bästa butiksbiträde

Hon är Sveriges bästa butiksbiträde

Marie Svedberg har utsetts till Sveriges bästa butiksbiträde.

Lululemon öppnar upplevelsekoncept

Lululemon öppnar upplevelsekoncept

Det amerikanska varumärket Lululemon öppnar sin näst största butik. Man gör det med sitt mest upplevelseinriktade koncept hittills.

Rätt e-pris vid rätt tillfälle

Rätt e-pris vid rätt tillfälle

Nytt forskningsprojekt ska utveckla AI-driven dynamisk prissättning för e-handeln.

Grosvenor ökar utbudet av Food & Beverage

Grosvenor ökar utbudet av Food & Beverage

Grosvenor Europe öppnar sex nya restauranger som en del i sin utvecklingsstrategi. Här är koncepten som öppnar.

Lindex i samarbete med reklamprofiler

Lindex i samarbete med reklamprofiler

Lindex går in som partner i ett nytt svenskt varumärke. Bakom varumärket står två av Sveriges mest kända reklamkreatörer.