Bergendahls Food stärker med ny organisation

Henrik Weiden, försäljningsdirektör på Bergendahls Food.

Bergendahls Food stärker affärsområdet Externa kunder med en ny organisation. Affärsområdet ansvarar för stora kunder som Mathem, Matöppet, Matrebellerna och Fria kunder samt export. De får också ansvaret för Bergendahls nya koncept Cash.

Henrik Weiden och Torbjörn Larsson, med gedigen erfarenhet från Bergendahlskoncernen, får ledande roller inom affärsområdet.

Henrik Weiden blir försäljningsdirektör med totalansvaret för affärsområdet. Henrik har arbetat inom Bergendahlskoncernen i många år, han startade som butikschef i Höör 2007 och kommer närmast från rollen som marknads- och e-handelschef för City Gross.

”Vi samlar nu många starka spelare med lång erfarenhet inom sina respektive ansvarsområden och jag ser stora möjligheter för oss att utvecklas tillsammans med våra kunder”.

Henrik Weiden, försäljningsdirektör Bergendahls Food

Torbjörn Larsson blir försäljningschef och ansvarar för hela försäljningsteamet som arbetar med externa butiker.

Han kommer närmast från rollen som affärsområdeschef sortiment och inköp och har en gedigen erfarenhet från livsmedelsbranschen. 

”Det är mycket spännande att vi gör en fokuserad satsning på att skapa ännu bättre affärer tillsammans med våra kunder. Vi är ett mycket starkt team och jag ser stor utvecklingspotential”.

Torbjörn Larsson försäljningschef Bergendahls Food

I affärsområdet ingår även det nya konceptet Cash som öppnade sin första butik i Hyllinge under förra året. Konceptet som har en tydlig lågprisprofil vänder sig till storhandlaren, oavsett om du är en familj, en förening eller ett företag. 

– Cash är ett intressant koncept och vi etablerade första stormarknaden i Hyllinge under förra året. Vi har haft en mycket bra utveckling under första året och arbetar just nu med strategier och planer för fortsättningen av Cash, säger Henrik Weiden.