Sofie Eliasson Morsink tar över ledningen av den svenska verksamheten i Coca-Cola European Partners (CCEP). Detta efter Pierre Decroix som går vidare inom koncernen.
KAMPANJER. I år firar Lidl 15 år i Sverige. Kedjan har i dag bäst omsättningsutveckling i branschen och siktar på att ta ytterligare marknadsandelar. Bland annat genom det nya kommunikationskonceptet, ”Allt annat är olidligt”.
Konceptet Story har varit synonymt med kuraterat sortiment och engagerande kundupplevelser. Nu köper Macy's konceptet, och grundaren Rachel Shechtman anlitas för att utveckla nya upplevelser.
Hösten 2018 öppnar det brittiska lyxaccessoarmärket Jimmy Choo sin första butik i Norden. Man öppnar i Bibliotekstan på Mäster Samuelsgatan i Stockholm.
Ica Gruppen ingår genom Ica Sverige, samarbetsavtal med brittiska e-handelsföretaget Ocado. Dagligvarukedjan ska använda bolagets e-handelsplattform och teknologi för högautomatiserade e-handelslager.
ROOF TOPS. Stockmann Roof by Ravintola Theatre öppnade på Stockmanns varuhus i centrala Helsingfors redan förra våren. Nu ökar man satsningen både till yta och innehåll. Förutom fin utsikt erbjuder man mat och dryck samt underhållning.
PantaPåsen introducerade under 2016 pant på plastpåsar. Nu tar man nästa steg med världens första digitala pantlösning med en tillhörande app. Den fungerar för att panta plastpåsar – men även andra förpackningar.
EVENTS. Det är bröllopsyra i London. Prins Harry och hans fästmö Meghan Markle har offentliggjort datumet för sitt bröllop. "Hans kungliga höghet prins Harry av Wales och fröken Meghan Markle kommer att gifta sig 19 maj 2018" skriver hovet i ett pressmeddelande.
Adidas sålde en miljon skor gjorda av återvunnen plast.
Den 27 April lanserade centrumet en Youtube-kanal och serien The Locals. Varje månad under resterande av året 2018 kommer ett nytt avsnitt att släppas.