Två nya second hand-butiker har öppnat i centrala delarna av staden. Såväl affärsidé som sortiment skiljer sig dock åt.
Kompetens och hantverk har satts i fokus i varumärket Etons tolkning av en lyxig butiksupplevelse.
I dag, den 28:e november, öppnar Lager 157 en ny flaggskeppsbutik i köpcentrummiljö.
Efter tio år gör Build-A-Bear Workshop comeback i Sverige. Nya verkstäder öppnas nu i två köpcentrum.
NordicFeel öppnar sin första fysiska butik. Från och med nu är detta varumärkets hjärta. Så här skapades den.
Varumärkets prisade flaggskepp i New York var nyskapande. Nu fortsätter man utvecklingen av upplevelsen i ytterligare ett nyöppnat flaggskepp.
Mitt i julhandeln öppnar Ikea en pop up som helt tillägnas en av företagets mest ikoniska produkter; den blå Frakta-kassen.
H&M-ägda Arket fortsätter sin expansion, detta i och med att varumärket öppnar ännu en flaggskeppsbutik.
Den obemannade butiken är öppen alla dagar dygnet runt. ”Vi är övertygade om att olika platser kräver olika lösningar”.
Grundaren Petra Tungården vill ge kunderna chans att prova plaggen på plats i de modetäta kvarteren.