Här är butiken ett iskallt äventyr

Här är butiken ett iskallt äventyr

Butiken utan varor erbjuder stora upplevelser. Väl inne promenerar kunden genom glaciären där ljud av is som spricker hörs. Det är 12 grader kallt.

​Jysk flyttar till Överby köpcenter

​Jysk flyttar till Överby köpcenter

Efter 21 år i Trollhättan blir Jysk en del av Överby köpcentrum. Den nya butiken erbjuder en helt ny och inspirerande butiksmiljö.

Toys”R”Us tillbaka med nytt butikskoncept

Toys”R”Us tillbaka med nytt butikskoncept

Leksakskedjan Toys”R”Us har återuppstått med ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept. Det bygger på samarbeten med två andra kedjor.

Instagram öppnar butik

Instagram öppnar butik

Butikskedjan inleder ett samarbete med Instagram. I en pop up-butik i kedjans flaggskepp ska man presentera ett kuraterat urval av varumärken.

World of Toys öppnar drömbutik

World of Toys öppnar drömbutik

Tror på att kunderna behöver inspiration och upplevelser när de shoppar. ”Man kan inte provkrama en nallebjörn hos en e-handlare”, säger Ylva Bengtsson.

Adidas nya fygitala flaggskepp

Adidas nya fygitala flaggskepp

Fygitalt koncept. Adidas nya flaggskepp är varumärkets mest digitala satsning i en fysisk butik.

Snabb lunchshopping utan kassor

Snabb lunchshopping utan kassor

Kunderna väljer varor och kan sedan lämna butiken. Registrering och betalning sköts automatiskt.

Kedja öppnar hundrestaurang inför jul

Kedja öppnar hundrestaurang inför jul

Dagligvarukedjan öppnar pop up-restaurang för hundar.

Test med automatiska butiker utökas

Test med automatiska butiker utökas

Nu utökas testet med ännu en automatisk butik. Denna gång vid flygplatsen.

Burberry och Tencent skapar social retail

Burberry och Tencent skapar social retail

Modevarumärket Burberry och kinesiska techbolaget Tencent (WeChat) har inlett ett samarbete. Tillsammans ska man skapa ett nytt koncept.