Kedjan vill skapa en ny digital kundupplevelse i sina köpcentrum. Projektet innefattar en mängd multisensorlösningar i butik som involverar sinnen såsom ljud, doft och känsel
Granngården ökar sin närvaro ute hos kunderna, och mobila kassor ska hjälpa personalen att ta betalt för varor och tjänster.
Kassafunktionen är en vanlig källa till irritation. Särskilt för den nya teknikdrivna konsumenten som gärna handlar med sin smartphone. Nu vill Ikea snabba på utcheckningen.
Inom detaljhandeln diskuteras hur man ska använda Snapchat kommersiellt. Nu har en internationell kedja gjort appen till en e-handelskanal.
Med den nya appen Stylelab by Synsam kan användaren välja bland över 400 bågar och prova dem virtuellt i mobilen eller paddan.
Säg hej till butiksroboten. Den kan skanna en hel butik på en timme, analysera disponeringen och sedan leverera förslag på den ultimata placeringen av produkterna.
Klarna och Litium lanserar i dag en gemensam lösning där e-handlare får tillgång till Litiums molnbaserade e-handelsplattform och Klarnas globala kassa.