Från i dag lanserar NetOnNet lanserar Swish som betalsätt för köp som görs på NetOnNet.se.
Genom ett nytt samarbete med Klarna är Sitoo först med att lansera Klarna Checkout i fysisk butik. Det innebär att alla handlare med Sitoo Kassaregister kommer att kunna erbjuda sina kunder möjligheten att betala med Klarna Checkout i kassan.
Online till offline – från fönstershoppare online till betalande kund i den fysiska butiken. En ny startup lanserar teknik som gör det möjligt att locka de digitala konsumenterna till den fysiska butiken.
Nystartade svenska företaget Flowbox ska hjälpa företag att utnyttja flödet av användargenererat innehåll. Syfte: att öka försäljningen.
Dynamisk prissättning är en av de tekniska utmaningar den fysiska butiken står inför. För att lyckas följa svängningar i prisnivåer i realtid krävs en digitalisering av processen. Media Markt tar nu ett steg i den riktningen.
Fastighetsägaren Citycon går in som partner i samarbetet kring Urban ICT Arena, en samverkansarena där digitaliseringens effekter ska utvecklas, testas och visas upp i en urban miljö.
Nu testar Ica, PostNord och Glue ett nytt sätt att leverera mat som beställs online. Varorna ska levereras direkt in i kylen med hjälp av ny teknik.
Nu inleder de svenska techföretagen Wrapp och PinMeTo ett samarbete. Tillsammans ska företagen erbjuda mer områdesspecifika och bättre rewards för sina köp.
I Under Armours prisade flaggskeppsbutik kan du självklart prova säsongens senaste golfkollektioner. Men här kan du dessutom göra det samtidigt som du försöker putta bättre än Jordan Spieth.