Analytiker menar nu att varumärken med fysiska butiker har en stor konkurrensfördel i kampen om onlinekunderna. Det är butiksnätet som är nyckeln till den framtida framgången.
Brittiska Shop Direct menar sig nu ha lanserat detaljhandelns första fullt ut individanpassade hemsida. Algoritmer och big data gör det möjligt att i dagsläget presentera butiken i 1,2 miljoner olika versioner.
För stora shorts och golvspeglar i miniformat. Efter fem miljoner misslyckade e-handelsupplevelser införs nu fri retur för att få fart på tillväxten i onlinehandeln.
Framtidens detaljhandel i fokus. "Mobilen har förändrat förutsättningarna för den moderna detaljhandeln, nu sätter konsumenterna villkoren." Det konstaterade Anna Wikland från Google under fredagens Retail Breakfast Club.
Redchurch Street i Shoreditch har berikats med ännu ett spännande butikskoncept. Och självklart är det i tedrickandets högborg England man hittar den nya tidens te-butik.
I och med lanseringen av Apple Watch spekulerar nu analytiker kring hur produktlinjen kommer att påverka Apple Store och dess upplägg. Men de missar en viktig poäng.
Ny rapport: Digitalisering är framtiden för detaljhandeln och alla aktörer måste lära sig att göra big data till smart data.