Tiffany & Co har ett klassiskt flaggskepp på Femte avenyn i New York. Butiken genomgår just nu stora förändringar för att stärka upplevelsen.
Den 25 augusti öppnade teknikföretaget Xiaomi dörrarna till Sveriges första Mi Store.
Twinings flaggskepp från 1706 har nyöppnats med ett uppdaterat koncept. Man har gått från transaktioner till upplevelser.
I dagsläget har Cutters sju salonger i Sverige men nu meddelar frisörkedjan att ytterligare tio salonger öppnar inom kort.
”Det är våra utsläpp, det är vårt problem”. Så ska BrewDog bli koldioxidnegativa.
Inom kort öppnar den interaktiva pop up-utställningen Milajki style factory. Man kallar det för Sveriges första interaktiva upplevelseportal.
Ägarnas känsla för detaljer uppmanar kunderna att inte bara handla – detta är en plats att spendera tid på.
Självbetjäning är en fortsatt trend. Nu har fenomenet dykt upp inom ”glamping”.
Kommer närmast från forskningsinstitutet Rise där hon har jobbat som expert på hållbarhetsfrågor inom textilindustrin.
Starbucks har öppnat ett café där ytan har anpassats för att fungera som en gemensam arbetsplats med avskilda bås.