Köpcentrumet är mångfaldigt prisbelönat, bland annat för sitt utbud. Nu skruvar man på erbjudandet för att möta en allt hårdare konkurrens. Så här ska man lyckas tilltala den nya tidens konsument.
Under hösten 2018 öppnar Fabrique en ny butik. Företagets konceptidé bygger på stenugnsbakat surdegsbröd som bakas med rena och naturliga råvaror på ett traditionellt och hantverksmässigt sätt.
Bergdorf Goodman i New York har förvandlat ett café till en helt ny kundupplevelse. Inredningen – och vissa delar av menyn – har fått en rejäl Instavänlig makeover av konstnären Ashley Longshore.
Den gula transparenta boxen syns på långt håll inne i terminalen på flygplatsen. McDonald's har skapat en unik kundupplevelse med spektakulära och högt flygande leveranser.
Varuhuset Selfridges på Oxford Street i London bjuder in till ett evenemang på hög nivå. Både gastronomiskt och sett till platsen för upplevelsen.
Kedjan har offentliggjort sina minst sagt ambitiösa planer för Kina de kommande åren. På fem år ska man mer än tredubbla omsättningen i landet – och öppna en butik var 15:e timme.
Blir ny marknadschef på Wayne's Coffee. Hon kommer närmast från en tjänst som reklam- och medieansvarig på Fastighetsbyrån. Hon kommer att ansvara för marknadsavdelningen och ingå i ledningsgruppen.
Ladurée har öppnat en söt liten pop up-butik där man laddat upp med sina världskända godsaker. Kiosken finns i designeroutleten Bicester Village i brittiska Oxfordshire.
Lokalodlat får en ny innebörd när plantorna växer till färdiga produkter på plats inne i butiken. Denna startup har redan avtal med två ledande dagligvarukedjor och verksamheten växer snabbt.
NK Saluhall ska byggas om för att bereda plats för några av Sveriges vassaste matentreprenörer. Ambitionen är att skapa en helt ny kundupplevelse. Här är planen.