Gränser för betalningar suddas ut

Gränser för betalningar suddas ut

”Gränsen mellan vilka metoder som föredras vid fysiska respektive digitala köp suddas ut”. Detta visar en ny rapport.

Den vinnande köpupplevelsen år 2030

Den vinnande köpupplevelsen år 2030

Shopping sker inte isolerat 2030, utan snarare var som helst och med anslutna ekosystem som drivs av ny teknik. Det visar en ny studie.

En av fyra vill slippa interaktion i kassan

En av fyra vill slippa interaktion i kassan

Mer än var fjärde konsument i Norden vill undvika interaktion med personalen vid betalning i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.

Vägen till bättre kundupplevelse

Vägen till bättre kundupplevelse

Det finns gott om utrymme för förbättringar av kundupplevelsen. Det här är vägen framåt, enligt två nya undersökningar.

Nu ändras konsumentens beteende

Nu ändras konsumentens beteende

Konsumenterna är oroade över ekonomin och håller hårdare i plånboken. Men det finns också en (hållbar) vilja att spendera enligt en ny studie.

Betalning med mobilen störst bland unga

Betalning med mobilen störst bland unga

En ny undersökning visar att unga dominerar när det gäller användning av mobil betalning.

Sviktande digitalt förtroende för handeln

Sviktande digitalt förtroende för handeln

Svenskarnas förtroende för hur aktörer inom detaljhandeln hanterar personlig information sviktar. Det visar en ny undersökning.

Nya beteenden när kunden e-handlar mat

Nya beteenden när kunden e-handlar mat

Den årliga rapporten analyserar konsumenternas beteende gällande inköp av dagligvaror online. Nu ser man ett nytt beteende.

Zillennials – digitala med stor köpkraft

Zillennials – digitala med stor köpkraft

Mellan två generationer finns en ålderskategori med unika egenskaper och stor köpkraft; zillennials. Så här når du dem bäst.

Jakt på deals förändrar beteenden

Jakt på deals förändrar beteenden

Så förändras beteendet – när nio av tio konsumenter är mer intresserade av rabatterbjudanden.