Vägen till bättre kundupplevelse

Vägen till bättre kundupplevelse

Det finns gott om utrymme för förbättringar av kundupplevelsen. Det här är vägen framåt, enligt två nya undersökningar.

Nu ändras konsumentens beteende

Nu ändras konsumentens beteende

Konsumenterna är oroade över ekonomin och håller hårdare i plånboken. Men det finns också en (hållbar) vilja att spendera enligt en ny studie.

Betalning med mobilen störst bland unga

Betalning med mobilen störst bland unga

En ny undersökning visar att unga dominerar när det gäller användning av mobil betalning.

Sviktande digitalt förtroende för handeln

Sviktande digitalt förtroende för handeln

Svenskarnas förtroende för hur aktörer inom detaljhandeln hanterar personlig information sviktar. Det visar en ny undersökning.

Nya beteenden när kunden e-handlar mat

Nya beteenden när kunden e-handlar mat

Den årliga rapporten analyserar konsumenternas beteende gällande inköp av dagligvaror online. Nu ser man ett nytt beteende.

Zillennials – digitala med stor köpkraft

Zillennials – digitala med stor köpkraft

Mellan två generationer finns en ålderskategori med unika egenskaper och stor köpkraft; zillennials. Så här når du dem bäst.

Jakt på deals förändrar beteenden

Jakt på deals förändrar beteenden

Så förändras beteendet – när nio av tio konsumenter är mer intresserade av rabatterbjudanden.

Därför lämnar sex av tio e-butiken utan köp

Därför lämnar sex av tio e-butiken utan köp

En färsk undersökning visar på haltande e-handel med bristande funktionalitet. Sex av tio överger köp på grund av dålig upplevelse. Här är orsakerna.

Konsumenten allt mer klimatmedveten

Konsumenten allt mer klimatmedveten

Varannan svensk konsument upplever att att de är mer klimatmedvetna än 2021. Störst grön betalningsvilja finns i en specifik ålderskategori.

Sparade hyror driver på lyxtrend

Sparade hyror driver på lyxtrend

Ett rekordstort antal ungdomar bor kvar hemma hos föräldrarna. Sparade pengar läggs bland annat på inköp av lyxprodukter.