Det finns gott om utrymme för förbättringar av kundupplevelsen. Det här är vägen framåt, enligt två nya undersökningar.
Konsumenterna är oroade över ekonomin och håller hårdare i plånboken. Men det finns också en (hållbar) vilja att spendera enligt en ny studie.
En ny undersökning visar att unga dominerar när det gäller användning av mobil betalning.
Svenskarnas förtroende för hur aktörer inom detaljhandeln hanterar personlig information sviktar. Det visar en ny undersökning.
Den årliga rapporten analyserar konsumenternas beteende gällande inköp av dagligvaror online. Nu ser man ett nytt beteende.
Mellan två generationer finns en ålderskategori med unika egenskaper och stor köpkraft; zillennials. Så här når du dem bäst.
Så förändras beteendet – när nio av tio konsumenter är mer intresserade av rabatterbjudanden.
En färsk undersökning visar på haltande e-handel med bristande funktionalitet. Sex av tio överger köp på grund av dålig upplevelse. Här är orsakerna.
Varannan svensk konsument upplever att att de är mer klimatmedvetna än 2021. Störst grön betalningsvilja finns i en specifik ålderskategori.
Ett rekordstort antal ungdomar bor kvar hemma hos föräldrarna. Sparade pengar läggs bland annat på inköp av lyxprodukter.