Den japanska modekedjan Uniqlo samarbetar med Liberty London i en ny kollektion. Premiär blir det i kedjans renoverade globala flaggskepp på Oxford Street. Butiken har fått ett rejält ansiktslyft, bland annat har ytan fördubblats och en terrassvåning erbjuder utsikt över London. Och en digital shoppingassistent bidrar med service.
Whole Foods Market har nu tecknat avtal för ytterligare fem 365-butiker.
Mobilen har även börjat bli en del av den fysiska butiksupplevelsen. Nu börjar det dyka upp lösningar som gör att kunden kan sköta inköpsprocessen helt och hållet via mobilen. Mobile Checkout från New York-baserade företaget FutureProof är ett exempel.
Millennials tilltalas av att dela på resurser och hyr gärna sin utrustning och sina produkter. Nu visar en ny undersökning att konsumenterna kan tänka sig att betala tusentals kronor för modeabonnemang i Netflix-stil.
Pharrell Williams går in som delägare i jeansmärket G-Star RAW där han ska bidra med såväl kreativitet som affärsstrategier för varumärket.
Lågpriskedjor som Lidl och Aldi har pressat priserna hårt – men helt plötsligt framstår de som påkostade färskvaruspecialister. Grundaren bakom EasyJet lanserar nu EasyFoodStore, ett extremt lågpriskoncept skapat för arbetslösa och lågavlönade. Rösterna går i sär om huruvida detta är en gamechanger eller en satsning dömd att misslyckas.
Det är inte bara inom musik och sport vi exporterar talanger till övriga världen. Lacoste tar hjälp av svensk design i sin vårkollektion.
Den amerikanska dagligvarukedjan Whole Foods Market lyfts ofta fram i diskussioner kring hög kvalitet och närproducerat, men också när det gäller mattrender generellt. Nu har kedjan låtit sina experter ta en titt in i spåkulan. Och det man ser där inne: Vin på burk.