Ikea öppnar click & collect i centrala Oslo

Ikea öppnar click & collect i centrala Oslo

Nu vill Ikea öppna ett click & collect-koncept i centrala Oslo. Tanken är att det ska minska trycket på befintliga varuhus, och öka tillgängligheten för kunderna.

20 varumärken som tilltalar millennials

20 varumärken som tilltalar millennials

Forever 21 toppar listan över de varumärkena som lyckas bäst i målgruppen millennials. Svenska H&M hamnar på sjunde plats.

KappAhl öppnar e-handel i Polen


Kineserna shoppar loss

Köpvågen i landet bekräftas av nya rekordsiffror från näthandelssajten Alibabas "Singlarnas dag".

Champagne och möbler i RH:s nya koncept

Champagne och möbler i RH:s nya koncept

Möbel- och inredningskedjan Restoration Hardware har gjort sig kända för sina exklusiva shoppingmiljöer, ofta inrymda i historiska byggnader. Nu har man tagit sitt koncept ytterligare ett snäpp och adderat nya ingredienser i upplevelsen.

Jigsaw lyfter city i georgiansk byggnad

Jigsaw lyfter city i georgiansk byggnad

I engelska Guilford råder det inga tvivel om att detaljhandeln bidrar till att skapa en levande citykärna. Den gamla georgianska byggnaden visade sig vara en utmärkt plats att exponera Jigsaws mode av allra senaste snitt. Nu har varumärket öppnat två butikskoncept i huset.

Så ser millennials på Black Friday

Millennials, det vill säga människor födda under perioden tidigt 80-tal till tidigt 00-tal, tänker ta sig an Black Friday med ett friskt shoppinghumör. Det visar en ny studie.

Victoria’s Secret satsar på heltid och utbildning

Högra löner, fler heltidstjänster och bättre utbildning. L Brands, som står bakom Victoria's Secret, satsar nu stort på att utveckla personalstyrkan i sitt butiksnätverk. Man räknar med att det ska påverka försäljningen positivt.

Sömlös Black Friday för Walmart

Sömlös Black Friday för Walmart

Walmart satsar i år stort på att erbjuda samma lockvaror online som i butik. Det är första gången det finns lika många fynd att göra i båda kanalerna hos världens största detaljhandelskedja.

”Retail är där musikindustrin var år 2000”

”Retail är där musikindustrin var år 2000”

Detaljhandeln befinner sig där musikindustrin var vid millenieskiftet, i en kapplöpning för att hinna med konsumentens nya beteenden. Det menar Rachel Tipograph, VD och grundare av MikMak.