Så når detaljhandeln millennials i mobilen

Så når detaljhandeln millennials i mobilen

Millennials och generation x är viktiga målgrupper för detaljhandeln, och de är dessutom flitiga användare av mobilen. Nu visar en undersökning vad som krävs för att få deras uppmärksamhet. Det är förenkling och bekvämlighet som gäller.

Jysk vill inspirera mer i nytt butikskoncept

Jysk vill inspirera mer i nytt butikskoncept

Som Handelstrender berättat tidigare står Jysk inför en uppdatering av sitt butikskoncept. Tillsammans med designbyrån Dalziel & Pow vill man nu ge kedjan en ännu mer utpräglad skandinavisk känsla. Här kan du se bilderna från butiken.

Här driver lågpriskedjan med jättens julfilm


River Island lanserar Click and Don’t Collect

River Island lanserar Click and Don’t Collect

Modekedjan River Island lanserar en ny angreppsvinkel på leveranser när man introducerar Click and Don't Collect på den brittiska marknaden.

Stockmann säljer sina varuhus i Ryssland

Stockmann säljer sina varuhus i Ryssland


Selfridges jul siktar mot stjärnorna

Selfridges jul siktar mot stjärnorna

Selfridges är en av de absolut starkast lysande stjärnorna på varuhushimlen under senare år. Nu siktar man själva mot stjärnorna i sin spektakulära julskyltning. Dessutom knyter man an till en global trend inom retail – personalisering.

Veronica Virta öppnar butik i New York

Veronica Virta öppnar butik i New York


Bankomaten som känner igen sina kunder

Bankomaten som känner igen sina kunder

Bankomater som känner igen kunden automatiskt och där tangentbord och skärmar eliminerats fullständigt. Det låter som ett framtidsprojekt, men konceptet är i allra högsta grad verklighet.

Sushi ett sätt att möta ny livsstil

Sushi ett sätt att möta ny livsstil


Millennials: Underhåll oss!

Millennials: Underhåll oss!

Nu har en ny undersökning kring millennials släppts. Den här gången toppar Apple, Nike, Samsung, Sony och Microsoft listan över de 100 hetaste märkena. Och budskapet är tydligt från målgruppen: Underhåll oss!