Nu digitaliseras köpcentrumen via en digital marknadsplats för butikerna.
I dag öppnar Freshippo, som ägs av Alibaba Group, sitt senaste fysiska butikskoncept i Shanghai.
Man utlovar en kundupplevelse utöver det vanliga. Konceptet innehåller även food & beverage och retail.
Varumärket lanserar en hållbar prenumerationsservice för löparskor.
Företaget valde på grund av pandemin att skjuta fram årets Prime Day. Nu har man satt ett nytt datum: 13–14 oktober.
Den är enkel att flytta, innehåller 5G-teknik och besökaren guidas av roboten Stanley.
Nu har Amazon öppnat en ny exklusiv destination online. Men än så länge är det ”invitation only” som gäller.
Med hjälp av ny teknik vill Decathlon minimera det manuella arbetet för att i stället kunna fokusera på att hjälpa kunderna.
Burger King har tagit fram ett nytt restaurangkoncept som ökar kundens valfrihet samtidigt som man minskar sitt eget fotavtryck.
Varumärket & Other stories, som ägs av H&M, har tagit fram en specialdesignad varuautomat.