Digital expansion av Søstrene Grenes värld

Digital expansion av Søstrene Grenes värld

Den danska kedjan Søstrene Grene mixar kreativ inspiration och digital handel. ”Det är intuitivt, enkelt och bekvämt.”

Bring och Newsec i nytt skåpsamarbete

Bring och Newsec i nytt skåpsamarbete

Bring och fastighetsrådgivaren Newsec ska de närmaste månaderna sätta ut 200 paketboxar i Sveriges tre största städer.

Digital konvertering av Ikeas butiksnät

Digital konvertering av Ikeas butiksnät

Ikea fortsätter konverteringen av befintliga varuhus med ambitionen att stötta den digitala affären.

Lindex investerar i nytt automatiserat omnilager

Lindex investerar i nytt automatiserat omnilager

Lindex investerar stort i nytt omnilager. Satsningen säkerställer en skalbar och hållbar logistiklösning för företagets samtliga försäljningskanaler

Nio insikter om den nya digitala kunden

Nio insikter om den nya digitala kunden

Konsumentens intryck av ett varumärke påverkas i hög utsträckning av de digitala upplevelserna. Till och med mer än vad ett butiksbesök gör. Det är en av nio tunga insikter från en färsk undersökning kring den nya digitala kunden.

Fristående iBoxen passerar 1 000 boxar

Fristående iBoxen passerar 1 000 boxar

E-handlare kan nå cirka 40 procent av Sveriges befolkning via iBoxens lösning. Nya användningsområden har nyligen adderats.

Konsumentens nya e-beteende består

Konsumentens nya e-beteende består

Beteendeförändringen från pandemin kvarstår enligt ny statistik. Men nu mixas fysisk och digital handel i större utsträckning.

Brett genomslag för shopping i sociala medier

Brett genomslag för shopping i sociala medier

Ny data visar att en överväldigande majoritet av konsumenterna kommer göra inköp via sociala medier i år.

PostNord testar ny paketrobot

PostNord testar ny paketrobot

Företaget testar nu självservice av paketutlämning i en egen lokal i centrala Malmö. Det tar tio sekunder att få sitt paket.

Så skapas Amazons innovationsförmåga

Så skapas Amazons innovationsförmåga

Amazon är en innovativ kraft inom den moderna detaljhandeln. Enligt VD Andy Jassy beror det på en mycket tydlig mission – och snabba ”tvåvägsdörrar”.