Att inventera samtidigt som man håller butiken öppen är inte längre ett problem för handeln – tack vare mobilen.
E-handelsprojekt för B2B-företag är betydligt mer komplexa än för B2C-handel. Därför handlar det om att välja rätt konsulter och rätt plattform när alla affärsprocesser ska digitaliseras.
Det svenska E-handelskonceptet Wonderboo har öppnat sin första konceptbutik i Stockholm. Nu lanseras företaget i Storbritannien, det blir världspremiär för företagets Dog Food Trucks även på Londons gator och i parker.
I dagarna slogs portarna upp för försäljning i den nya digitala mataffären marked.no. "Ett av de mest spännande och nydanande projekten i vår historia", säger man på Komplett Group som ligger bakom satsningen.
Den kinesiska e-handelskoncernen Alibaba drar igång sitt eget VR-labb. Det har döpts till GnomeMagic Lab, och här ska man utveckla Virtual Reality-lösningar anpassade för sin verksamhet.
Addnature och Bikester öppnar en gemensam konceptbutik i Stockholm. För de båda e-handelsbutikerna innebär det ytterligare en ny kontaktyta med kunderna.
Stylisten Anna Nilsson lanserar nu en webbshop som hjälper kvinnor att hitta kläder och makeup – detta utifrån kroppsform, stil och färgskala.
Åhléns lanserar en ny e-handelslösning där den digitala och fysiska shoppingupplevelsen integreras. En viktig del i satsningen är att paketutlämning och returhantering erbjuds i samtliga varuhus.
I går skrev vi om att e-handeln är en större miljöbov än den fysiska handeln. Nu kommer nya rapporter om att digitala marknadsplatser gör klimatnytta.