Tre butiksöppningar att hålla koll på

  Butikskoncept 597 Internationellt 1059 Pro 3831 Nyheter 3081
Området kring Oxford Street och Regent Street i London har en förmåga att locka till sig nya flaggskepp. Under sensommaren öppnar tre nya varumärken butiker här, och två av dem är svenska.

Mall of America firar 25 år

  Pro 3831 Köpcentrum 487 Internationellt 1059 Destinationer 134
Det har redan firats i flera månader, men det är den 11 augusti den stora dagen infaller. Då fyller Mall of America 25 år – så här firar ett av världens mest kända köpcentrum.

Asiatiska emojifigurer intar Times Square

  Butikskoncept 597 Nya butiker 949 Internationellt 1059 Pro 3831
Ett asiatiskt varumärke vars figurer ursprungligen skapades som emojis för en app har öppnat sin första butik i Nordamerika. Etableringen vid Times Square i New York är en del av en internationell storsatsning. 

Köpcentrumet erbjuder egen sandstrand

  Destinationer 134 Köpcentrum 487 Pro 3831 Kundupplevelser 166
Köpcentrumet ligger i en ständigt myllrande världsstad. Inte em miljö man normalt sett associerar med sol, stränder och bad. Men det är precis vad man möts av just nu.

Svenskt bolag bakom ny navigering i Dubai Mall

  Internationellt 1059 Kundupplevelser 166 Nyheter 3081 Destinationer 134
Det svenska teknikbolaget ska hjälpa besökarna att hitta bättre i Dubai Mall. Upplevelsen på de totalt 1,2 miljoner kvadratmetrarna ska nu personaliseras – för 80 miljoner årliga besökare – via tekniken. 

David Beckham till Covent Garden

  Internationellt 1059 Pro 3831 Mode 242 Destinationer 134
Covent Garden blir en allt hetare shoppingdestination i London. Bland de varumärken som öppnar butiker i området finns David Beckhams senaste modesatsning.

Gekås bygger nytt för de minsta

  Destinationer 134 Produktutveckling 261 Nyheter 3081 Shoppingturism 45
Gekås vision är sedan länge att skapa något större än en butik. Nu bygger man en lekplats för att de yngsta besökarna ska trivas ännu bättre.

Handelstrenders måsteguide till Warszawa

  Köpcentrum 487 Pro 3831 Destinationer 134 Stadsguider 1
Warszawa har kallats för det nya Berlin. Det är orättvist. Warszawa har i mångt och mycket en mer spännande detaljhandel att erbjuda. Handelstrender guidar dig till några favoriter under besöket. Ta mig direkt till tipsen Ladda ner guiden som PDF Stämpeln av grå öststat byts sakta men säkert ut mot en mer rättvisande bild av … (läs mer)

Här är världens hetaste retailstäder

  Pro 3831 Internationellt 1059 Undersökningar 320 Destinationer 134
Europa är förstahandsvalet för internationella kedjors globala expansion. Men världsmetropolen som toppar listan över de hetaste detaljhandelsstäderna hör hemma på en annan kontinent. Det visar en ny studie.

Här är sommarens hetaste roof top

  Trender 373 Internationellt 1059 Destinationer 134 Nyheter 3081
Roof top-serveringarna var sommarens stora trend under 2016. Allt tyder på att den bara växer stig starkare i år, och bland de allra hetaste finns en gigantisk futuristisk robot.

Nu öppnar Urban Escapes första etapp

  Cityhandel 171 Destinationer 134 Handelsplatser 90 Pro 3831
I dag öppnades delar av kvarteret Urban Escape i Stockholm för allmänheten. En ny entré till Gallerian från Brunkebergstorg slår upp portarna och skapar nya flöden.

Cheaney hyllar hantverket i Covent Garden

  Pro 3831 Nya butiker 949 Internationellt 1059 Destinationer 134
Den historiska gatan är en av de sista att rustas upp i kvarteren kring Covent Garden. Här öppnar det klassiska skovarumärket en butik som på bara 50 kvadratmeter lyckas hylla hantverket, det egna varumärket och skohandeln i stort.

Här öppnar Europas första Reserve Roastery

  Pro 3831 Nyheter 3081 Butikskoncept 597 Nya butiker 949
Starbucks satsar hårt på sitt exklusiva koncept Reserve Rostary i USA. Nu står det klart att det även ska öppna i Europa under 2018 – och detta i en klassisk postbyggnad.

Framtidens minibutik öppnade i Boxpark

  Pro 3831 Butikskoncept 597 Pop up 118 Destinationer 134
I en tid när de allra hetaste adresserna medför skyhöga hyreskostnader blev den lilla digitala pop up-butiken ett alternativ för varumärket Bluebella. Detta är en företeelse vi kommer se mer av, lita på det.

Apple dubblar ytan i klassiskt flaggskepp

  Destinationer 134 Nyheter 3081 Pro 3831 Internationellt 1059
Apple dubblar ytan i sitt numera klassiska flaggskepp på Femte Avenyn i New York. Under ombyggnationen drivs verksamheten i en leksaksklassikers lokaler.

Här är Londons nya premiumdestination

  Cityhandel 171 Internationellt 1059 Pro 3831 Destinationer 134
Mitt i centrala London växer en ny exklusiv destination fram. Här öppnade de första butikerna på 1600-talet, och Winston Churchill cigarrbutik ligger kvar. Nu får den sällskap av en rad flaggskeppsbutiker.

Stor guide till Seouls detaljhandel

  Internationellt 1059 Måsteläsning 182 Pro 3831 Destinationer 134
Butiksdesign, köpcentrum och shoppingdistrikt. Seoul är ett himmelrike för alla som älskar retail och butiksdesign. Här blandas gigantiska varuhus och små independentbutiker. Handelstrender guidar dig in i en marknad som utvecklas i hög hastighet – och ständigt förändras.

Piccadilly Circus slocknar

  Pro 3831 Destinationer 134 Nyheter 3081 Internationellt 1059
Piccadilly Circus i London är känt över hela världen för sina gigantiska och färgglada reklamskyltar. Nu släcks skyltarna för första gången sedan andra världskriget.

Här lanseras en ny shoppingfestival

  Destinationer 134 Köpcentrum 487 Internationellt 1059 Pro 3831
Med Broadwaymusikal, kraftiga rabatter och kontanta vinster på upp till en miljon dollar ska en ny shoppingfestival locka shoppare från hela världen. I januari är det dags för  en ny shoppingfestival. Företeelsen som funnits i bland annat Istanbul och Dubai tidigare kommer nu till Qatar. Den första upplagan av Shop Qatar hålls då och den … (läs mer)

Nytt flaggskepp i Barcelonas epicenter

  Pro 3831 Destinationer 134 Nyheter 3081 Internationellt 1059
Spanska modekedjan Zara öppnar ett nytt flaggskepp mitt i centrala Barcelona. Själva beskriver man det som stadens kommersiella epicentrum.  Alla som besökt staden brukar ha en relation till Plaça de Catalunya, torget som känns som ett nav i stadskärnan. Här, på 5 Plaça de Catalunya, öppnar kedjan nu en butik som är särskilt stolt över. … (läs mer)