Ett brett utbud av inredning, blommor och egenproducerade delikatesser samt en restaurang och café lockar lokala, nationella och internationella besökare.
Sportvarumärket Puma satsar på personalisering, digitala upplevelser och interaktiva speglar i sitt nya flaggskepp. Se bilderna från butiken här!
Med sitt nya flaggskepp vill varumärket stänga av kundens autopilot för shopping. Med hjälp av ny digital teknik bjuder man in till träningspass i butiken tillsammans med sportikoner i världsklass.
Vi har sett hur apoteken flyttar in hos stormarknaden. Nu sker det omvända när matbutiken flyttar in som kompletterande partner hos apotekskedjan.
Alibaba har öppnat AliExpress första fysiska butik i Europa. Man gjorde det under veckan som gick i ett av landets största köpcentrum.
Den nya tidens konsument vill ha friktionsfria shoppingupplevelser. Den fysiska detaljhandeln adderar därför element som gör den butiken mer lik e-handeln.
Champion Athleticwear har tillverkat sportkläder sedan 1919. Nu öppnar man en ny butik som bland annat erbjuder personalisering av sportmode.
Med en ny sortimentsmix och lokal anknytning tar man dagligvaruhandeln ett steg framåt. Nu är det dags för en större version att göra entré i stadsbilden.
Automater där man kan köpa högkvalitativt kaffe har vi rapporterat om ett flertal gånger. Nu har trenden tagit ny fart, bland annat på flygplatser.
Sängtillverkaren KungSängen expanderar öppnar en ny butik i Karlstad. Även de befintliga butikerna uppdateras nu med ett nytt koncept.