I den andra delen i vår serie om Zhongshuge Bookstores butiksupplevelser tittar vi närmare på butiken i Shanghai. Här har övergångsställen en central roll i designen. Men här ryms också ett slott av böcker.
Ibland är en flaggskepp långt mer än bara en butik. Så är fallet med Massimo Duttis spektakulära design och arkitektur som utgör ett nytt landmärke på "the golden mile".
Bekvämt och hygiensikt. Nu lanseras de automatiska kyldörrarna. Under Euroshop i Düsseldorf visas Smart Access, ett av de första automatiska systemen för exempelvis mejeri och drycker.
Kedjan satsar nu stort på en helt ny butiksdesign som ska ge kunderna en mer modern och bekväm upplevelse. Bland åtgärderna finns utbyggda färskvaruavdelningar.
Kat Von D Beauty har flyttat in hos Sephora på Champs-Élysées i Paris. Detta som ett led i samarbetet mellan kosmetikföretaget och tatueraren, känd från LA Ink. Varumärkets visual merchandising är lika färgstark som Kat själv.
Adidas nya butikskoncept innehåller mycket betong och referenser till idrottsanläggningar. Men här finns också en rad intressanta strategiska nyheter. I fredags öppnade varumärket två nya flaggskepp varav ett är det största i världen.
Varumärket The North Face fortsätter sin jakt på det perfekta butikskonceptet. Nu har man öppnat ett nytt flaggskepp där man erbjuder "en progressiv lekplats för äventyrare".
Handelstrender har redan tidigare berättat om Sonos satsning på att skapa en hemmamiljö i butiken. Med inspiration från flaggskeppet i New York har nu den fösta butikslösningen öppnats i Norden.