Carrefour skapar den nya tidens stormarknad

  LÄSTID: 2 MINUTER

Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett koncept för den nya tidens stormarknad. Kunderna möts av lokalt producerade varor, shop-in-shops och en hög tekniknivå.

Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Carrefour 9


Så utvecklar H&M kundupplevelsen

Så utvecklar H&M kundupplevelsen

  Pro 4506 Internationellt 1316 Kundupplevelser 315 Butikskoncept 803
Under de senaste åren har det hänt mycket hos H&M. Nya koncept har lanserats och tester pågår för fullt. Ambitionen: Att utveckla kundupplevelsen.   
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

City Gross personaliserar lojalitetsprogram

City Gross personaliserar lojalitetsprogram

  Pro 4506 Nyheter 3698 Kundvård 68
City Gross har lanserat ett nytt lojalitetsprogram för sina kunder, Prio. Via analys av data personaliseras erbjudanden och kommunikation.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lidl utvecklar på framgångsrik marknad

Lidl utvecklar på framgångsrik marknad

  Nya butiker 1175 Nyheter 3698
Lidl Sverige utvecklar butiksbeståndet i Frölunda. Stänger en butik i samband med rivning – men öppnar en ny på annan plats.
Walmart boostar e-handeln med fulfillment

Walmart boostar e-handeln med fulfillment

  E-handel 934 Pro 4506 Internationellt 1316 Logistik 131
Det anses vara leveransalternativen som fått riktig fart på Walmarts e-handel. Nu utökar man sin satsning på leverans direkt från butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Lush nya nakenbutik

Här är Lush nya nakenbutik

  Nya butiker 1175 Hållbarhet 219 Butikskoncept 803 Internationellt 1316
Nu har Lush öppnat sin första "nakenbutik" i England. Här säljs produkterna helt utan förpackningar – och ny digital teknik gör det möjligt. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

”En direkt till konsument-revolution pågår”

”En direkt till konsument-revolution pågår”

  Pro 4506 Varumärken 268 Kundupplevelser 315 E-handel 934
Retailstartups hittar just nu nya vägar för att skapa en djupare och mer personlig relation till kunderna. I den DTC-revolution som pågår gäller andra spelregler.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Årets buzzword på Retail’s Big Show

Årets buzzword på Retail’s Big Show

  Pro 4506 Omnichannel 325 Logistik 131 Internationellt 1316
Artificiell intelligens och robotar i alla ära. Men detta var kanske det mest tongivande bland buzzwords under årets upplaga av NRF Retail's Big Show.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lärande nätverk i L’Oréals work hub

Lärande nätverk i L’Oréals work hub

  Pro 4506 Internationellt 1316
The Hub har en flexibel design där det inte finns några fasta arbetsplatser. Detta är en plats för lärande och avslappnat nätverkande.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kunden vill ha en bekvämare köpupplevelse

Kunden vill ha en bekvämare köpupplevelse

  Undersökningar 419 Kundupplevelser 315 Pro 4506
Enligt en ny undersökning efterfrågar konsumenter en mer bekväm köpupplevelse. Den ska innehålla mindre mänsklig kontakt och mer teknik och innovation.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Få svenska handlare rädda för Amazon

Få svenska handlare rädda för Amazon

  Undersökningar 419 E-handel 934 Pro 4506
En undersökning visar att 55 procent inte är oroade över ett eventuellt intåg. Knappt fyra procent är mycket oroade och var femte känner en viss oro.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Plantagen öppnar nytt logistikcenter

Plantagen öppnar nytt logistikcenter

  Pro 4506 Logistik 131 Nyheter 3698
Packning för butik, som tidigare genomförts i Holland, Tyskland, Danmark och Helsingborg centraliseras nu till nya lokaler.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Framtidens retail löser kundens problem

Framtidens retail löser kundens problem

  Internationellt 1316 Trender 447 Måsteläsning 290 Pro 4506
Detaljhandeln drivs av syften och butikerna ser helt annorlunda ut. Under NRF Retail's Big Show delade Krogers VD med sig av sin vision av framtidens retail.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Thon Property i storavtal med H&M

Thon Property i storavtal med H&M

  Nya butiker 1175 Nyheter 3698 Pro 4506 Köpcentrum 656
Olav Thon Gruppen satsar offensivt på flera håll i landet och det står nu klart att H&M & Afound nyetablerar samt utökar flera redan befintliga ytor.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nu rullas 500 robotar ut i butik

Nu rullas 500 robotar ut i butik

  Nyheter 3698 Pro 4506 Ny teknik 497
Närmare 500 robotar gör nu entré hos butikskedjorna. Genom att cirkulera i butikerna ska de upptäcka problem och frigöra tid för personalen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Gudrun Sjödén till Kina med svenska partners

Gudrun Sjödén till Kina med svenska partners

  Internationellt 1316 E-handel 934 Pro 4506 Mode 376
Efter satsningar både i Europa och i USA tittar bolaget nu även österut och planerar för expansion i Asien. Man väljer att ta med sig sina svenska partners.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ellos (personal) uppmuntrar till aktivt liv

Ellos (personal) uppmuntrar till aktivt liv

  Nyheter 3698 E-handel 934 Pro 4506 Mode 376
Ellos nya kampanj uppmuntrar till ett aktivt liv. Kampanjen är gjord med hjälp av företagets egna medarbetare.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Alibabas tio tyngsta tekniktrender

Alibabas tio tyngsta tekniktrender

  Ny teknik 497 Pro 4506 Trender 447
Det gränsar till nörderi, ja. Men den som gjort sin läxa vet att framtidens handel bygger på data och ny teknik. Alibabas forskare lyfter fram tio tekniktrender.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nu ska kedjornas arbetsmiljö granskas

Nu ska kedjornas arbetsmiljö granskas

  Nyheter 3698 Pro 4506
I ett nytt forskningsprojekt ska man studera hur arbetsmiljöarbetet i kedjeföretag inom detaljhandeln kan förbättras och bli effektivare.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny bröllopsbutik för millennials

Ny bröllopsbutik för millennials

  Nya butiker 1175 Butikskoncept 803 Pop up 150 Pro 4506
Butiken handlar om bröllop, såväl planering som produkter. Den är skapad för millennials och erbjuder en underhållande, enkel och snabb upplevelse.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Startup vill göra barn till aktiva hjältar

Startup vill göra barn till aktiva hjältar

  Nyheter 3698 Varumärken 268 Pro 4506
Skokedjan har köpt in sig i en startup vars mission är att aktivera barn via lek. Tillsammans ska man nu lyfta varumärket och göra det till en game changer.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!