En satsning på micro fulfillment centers ska vässa företagets fulfillment – och frigöra tid för medarbetare i butik.
Den spanska kedjan Zara har öppnat ett nytt teknikladdat flaggskepp. Ytorna har anpassats efter den nya fygitala handeln.
Med en 3D-utskrivande ABB-robot, nyskapande material och innovativa produkter skapas här framtidens butik. Fokus är satt på hållbarhet.
En storsatsning ska pånyttföda kundupplevelsen på campus. Detta med automatiska kassalösa butiker, high tech-automater och robotleveranser.
En uppdaterad version av den lokala, välkomnande närbutiken. Här kan kunderna handla dygnet runt i en automatiserad robot-lösning.
Kunderna kan numera köpa med sig pizza i lågprisbutiken – tillagad av en robot.
Med robotar och ett automatiserat butiksformat vill man skapa en ny shoppingupplevelse. Formatet ska bidra till såväl pressade priser som bättre miljö.
En av detaljhandelns tydligaste trender ligger därmed till grund för satsningen – viljan att komma närmare kunderna.
Världens första storskaliga restaurangrobot har installerats. Rätterna kan tillredas i närmare tre tusen olika varianter.
Dagligvarukedjan inleder ett samarbete med Amazon, samtidigt som man utökar sin satsning på last mile-robotar.