Amazons Alexa spås bli en disruptiv kraft inom detaljhandeln den kommande tiden. Nu lanserar Starbucks en lösning för plattformen, baserad på AI-teknik.
Nu lanseras ett helt nytt koncept för framtidens mejeriavdelning. Ambitionen är att inspirera – och få kunden att stanna längre.
One-stop-shopping fick precis en ny innebörd. Nu kan den som vill köpa en bil under shoppingrundan i stormarknaden.
Nu går startskottet för årets samarbete mellan Designtorget och Beckmans Designhögskola. Resultatet presenteras i kedjans flaggskeppsbutik i Kulturhuset i Stockholm.
Att hitta nya innovativa produkter och snabbt få ut dem på marknaden är en affärskritisk process för många detaljister. Sephora tar nu hjälp av en prisbelönad startup för att optimera hanteringen.
Nu lanseras världens första Svenenmärkta jeans. Samtliga delar av byxorna, arbetsförhållanden och förpackningar har godkänts enligt de högt ställda kraven.
Den amerikanska dagligvarukedjan Whole Foods Market har rört om en del i retail-grytan i år. Kedjans nya koncept 365 by Whole Foods är en av årets största snackisar. Företaget brukar lyftas fram i diskussioner kring hög kvalitet och närproducerat, men också när det gäller mattrender generellt. Nu har kedjan låtit sina experter ta en titt in i spåkulan igen. Här är de tyngsta trenderna man ser gällande sortimentet under 2017.
Onlinebeställningar levereras till största delen via utlämningsställen. Nu lanseras ett smart lås som gör att fler ska kunna få varorna levererade hem. Även om man inte är hemma.
Nya marknadsplatser, geobaserade aktiviteter och teknikbaserade säljkanaler. Här är 16 trender som färgar utvecklingen inom retail det kommande året.