ITAB har genom dotterbolag tecknat avtal med Co-operative Group i Storbritannien med ett beräknat värde om 300 Mkr över en treårsperiod.
Click & collect har slagit igenom på bred front, inte minst i Storbritannien. Men i takt med att antalet ordrar ökar tar hanteringen också mer tid. Här kan RFID-tekniken komma in som en effektiv lösning.
Den amerikanska dagligvarukedjan Whole Foods Market lyfts ofta fram i diskussioner kring hög kvalitet och närproducerat, men också när det gäller mattrender generellt. Nu har kedjan låtit sina experter ta en titt in i spåkulan. Och det man ser där inne: Vin på burk.
Mobilen allt mer i fokus, e-handeln tar mer lärdom av den fysiska handeln och fortsatt personalisering. Tre av e-handelns branschprofiler delar med sig av vad de tror blir de hetaste e-frågorna under 2016.
Kate Hudsons varumärke Fabletics fortsätter att expandera. Nu öppnar man ytterligare en fysisk butik.
Designsamarbeten är på väg ut menar en del. Eller går företeelsen in i en ny fas där samarbeten är mer branschöverskridande? I Ikeas Katie Eary-kollektion möter mode inredning.
Frukt som skulle bli matsvinn kommer istället att bli dryck och marmelad under Icas eget varumärke.
Byggmax öppnar butik på Trävaruvägen 3 i Trelleborg. Fem personer får anställning och butiken kommer att öppnas under sommaren 2016.
På kort tid har en rad nya företag startat i Bollnäs centrum och många butikslokaler som stått tomma fylls nu av nya butiker och företag.
Apple är på väg att få ett godkännande för att kunna öppna sin första butik i Indien.