Familjeägda hamburgerkedjan Max öppnar en ny restaurang i handelscentrumet Lugnetrondellen i Varberg.
Teknik med den här gemensamma nämnaren är framtiden, målgruppen som gör dig till vinnare och vikten av nya kontaktytor. Här är trenderna som sätter tonen i detaljhandeln framöver.
På fredag öppnar en ny pop up-butik i Umeå. Det är E-handlaren Sealoe som slår upp dörrarna till en tillfällig satsning i MVG-gallerian.
Millennials föredrar att äta i sin supermarket framför att besöka en snabbmatsrestaurang. Den lagade maten i butikerna känns fräschare enligt denna kräsna målgrupp.
I höst öppnar Wagner till Erikslund Shopping Center i Västerås. Man gör det med ett helt nytt butikskoncept.
Easy listening och lounge har varit en tydlig trend i musiken de senaste åren, men hos den här butikskedjan gick inte musiken hem. Nu stängs den av helt i 300 butiker.
Nu går Uniqlo från sin traditionella affärsmodell till att bli en verksamhet med fullt digitalt fokus. Ett nytt distributionscenter har redan invigts, och i höst öppnar kedjans första digitala flaggskepp.
Ica och Hemtex lanserar hemtextilprodukter under namnet Ica Home by Hemtex. Kollektionen, som består av bland annat textilier till kök, sovrum och badrum kommer att finnas i Ica-butiker och på icahemma.se från vecka 37.
Den mobila konsumenten är ett hett byte inom detaljhandeln, och Amazon blåser konkurrenterna av banan. Det gäller både tiden kunderna spenderar och hur ofta de kommer tillbaka.