Synsam lyfter fram designchefen Marina Kereklidou i sin kommunikation. I en ny kampanj väljer hon ut sina fem favoriter.
Den nya träningsklubben blir det största gymmet i Mölndal och öppnar 2018 i samband med gallerians öppning.
Efva Attling byter plattform för sin e-handel. Nu anlitar man värmländska Askås för sin fortsatta utveckling av onlineverksamheten.
Det kanadensiska företaget Hudson's Bay Company ökar sin närvaro i Europa och närmar sig allt mer Sveriges gränser.
Jysk vill inspirera sina kunder mer. Det är en av anledningarna att man nu skruvar på sitt butikskoncept. Som ett led i detta öppnar man nu också en pop up-butik i samarbete med bloggaren och inredaren Hanna Wessman i Stockholm.
Harvey Nichols har höjt ribban för hur en modeavdelning kan se ut. Med en helt ny butiksdisponering, stylister, skräddare, barberare och dessutom en barservering signerad Wallpaper tar man shoppingupplevelsen till nästa nivå. Och den som vill kan shoppa virtuellt.
Leveransalternativ blir allt viktigare i konkurrensen om e-handelskonsumenterna, enligt nya siffror från Postnord. Så mycket som var femte e-handelskonsument har under det senaste året avstått köp på grund av bristande valfrihet vid leverans.
Nu inleder Åhléns ett samarbete med Smoothie- och fresh food-kedjan Squeezed Up, som i sommar öppnar en bar på Åhléns City Stockholm.
ZooVillage har lanserat en ny e-handelsplattform. Nu har man för första gången valt att frångå den egna utvecklingen och anlita en extern leverantör.