Det är ett köpcentrum skapat för de riktigt välbeställda. Det har fler arkitektoniska likheter med Versailles än med Mall of Scandinavia. Ta en förhandstitt in i köpcentrumet som skapats för miljardärer.
Bakluckeloppisen i Liljeholmstorget Gallerias garage har blivit en succé med 10 000 besökare per tillfälle. Nu inleder man ett samarbete med Bukowskis som medverkar redan i september.
I slutet av augusti drar Ikea igång sin senaste satsning online. Med hjälp av av e-handel och pick up-butiker räknar man med att nå helt nya marknader.
En algoritm guidar e-butikernas kunder till exakt rätt storlek. För det här modevarumärket har det lett till såväl ökad försäljning som minskade returer.
I dag, måndag 22 augusti, öppnar dagligvarubutiken Sabis sitt nya stenugns- och surdegsbageri i Fältöversten.
Köpcentrumet fyller 50 år och firar genom att i slutet av sommaren anordna en egen festival med en rad rikskända artister. Evenemanget är ett sätt att ge något tillbaka till staden.
Nu får resebolaget Vings maskotar, Lollo & Bernie en egen butik och webbshop. I samband med att konceptet rullas ut inför man också en dans- och kramskola.
Köpcentrumkedjan vill föra in ny digital teknik i den fysiska handeln. Nu tar man hjälp av tio startups för att utveckla bland annat automatiserade chatfunktioner, lokala logistikhubbar och personaliserad kommunikation.
Morakniv Concept Store lever vidare. Efter en framgångsrik sommar blir kombinationen knivar och dalahästar ett stående inslag på Kyrkogatan i Mora.
Diös och Lyko har tecknat ett 5-årigt avtal på en 175 kvadratmeter stor lokal i Smedjan i Luleå. Detta blir Lykos 36:e butik och salong.