Lidl ritar om handelskartan med nya satsningar på större butiker, citykoncept och e-handel. Det konstateras i en färsk rapport om lågpriskedjans framtid.
NK Personal Shopping Kids är en service som vänder sig till föräldrar med barn i åldrarna 6–15 år.
En ny undersökning visar att butiker i Europa bör bli mer innovativa inom logistik för att öka den globala konkurrenskraften. Här är tre områden att fokusera på för den som vill tillgodose den moderna flexkundens krav.
Gucci har öppnat en pop up-butik hos Galeries Lafayette. Varumärket har tagit över alla 14 skyltfönster tillhörande varuhuset på Boulevard Haussman i Paris.
Som så många andra företagare startade svenska Gun och Tom verksamheten i garaget. Nu expanderar barnklädesmärket i snabbt takt på den amerikanska marknaden.
Nyligen berättade vi om H&M Homes etablering i Göteborg. Nu står det klart att varumärket även öppnar en tillfällig butik i Stockholm.
Danska modemärket Pieces skapar ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept. Nu ska man bli det mest kreativa och sociala varumärket för den som vill skapa en egen look.
Snart kan Disney komma att kartlägga sina gästers rörelsemönster. Man vill göra det genom att hålla koll på deras skor. En patentansökan har lämnats in som nu också har beviljats.
"Vi är den perfekta ankarhyresgästen". Det menar Tesla som nu accelererar rejält i detaljhandeln – varumärket ska öppna en ny butik var fjärde dag under det kommande året.
Den 25:e augusti 2016 öppnar Dollarstore sin största butik i Stockholm. Butiken är kedjans största hittills och kommer ligga på Fittjavägen 20 i Botkyrka. Dollarstore har 45 butiker i Sverige.