Personalisering fortfarande i sin linda

Personalisering är ett av detaljhandelns största buzzwords just nu. Det vill säga att använda data gällande kundernas beteende och preferenser för att kunna leverera individanpassade erbjudande, upplevelser eller budskap. En studie visar att majoriteten av företag ägnar sig åt detta – men bara på den mest basala nivån.

Ny centrumledare tror på stadskärnan

Halmstad citys nya centrumledare Sanna Westerberg brinner för stadskärnan – men räds inte köpcentrumens framfart.

Intersport förvärvar Sportringenbutiker

Nu stärker Intersport sitt butiksbestånd genom att förvärva två framgångsrika Sportringen-butiker i Mariestad och Karlskoga.

​Lagerhaus öppnar i Östersund och Hamar

​Lagerhaus öppnar i Östersund och Hamar

Under våren öppnar inredningskedjan ytterligare två nya butiker.

Swish intar e-handeln

Swish, appen mest känd för överföringar mellan privatpersoner, genomförde i november ett pilotprojekt inom e-handel.

Hemmakväll testar nytt koncept utan film

I slutet av mars öppnar Hemmakväll ett helt nytt butikskoncept på Väla Centrum. Och man har bestämt sig för att skippa filmerna helt och hållet.

Tictail öppnar fysisk butik

Tictail öppnar fysisk butik


Nu gör modevärlden entré i Apple TV

Nu gör modevärlden entré i Apple TV

Burberry blev först ut med att sända en modevisning live via tjänsten. Det var varumärkets show i Kensington Gardens i London som kunde ses live, och nu finns dessutom en mängd kompletterande innehåll tillgängligt.

Kraftiga ökningar under 2015 års e-jul

Förra året blev ett framgångsrikt år sett ur e-handelns perspektiv. På CupoNation, som jobbar med rabatter och erbjudanden online, har man nu summerat julhandeln. Den pekar på kraftiga ökningar för den svenska e-marknaden.

Störst hittills i Sverige – galleria får geoenergi

Jakobsbergs Centrum blir det största köpcentrumet i Sverige som konverterar från fjärrvärme till en heltäckande geoenergianläggning med borrhål.