Didriksons satsar på varumärkeskännedom och DTC-försäljning och rekryterar två erfarna profiler från reklambyråvärlden.
Konsumenterna förväntar sig att kunna bygga sin egen köpresa. Och man vill att produkterna ska vara hållbara. Det visar en ny global studie.
I maj tillträder Sofia Larsen som ny VD på Svensk Handel. Hon kommer närmast från rollen som chef för samverkan och kommunikation på Örebro universitet.
Mat- och mötesaktören Eatery stärker organisationen genom rekryteringen av Zofie Sandman.
Nu har det kassalösa konceptet öppnat i skarpt läge. ”Det ska bli kul att se hur våra kunder reagerar på den nya tekniken”.
Butiken kommer att byggas i en ny etapp på handelsplatsen och har planerad öppning under första halvåret 2023.
”Att etablera e-handel på den europeiska marknaden ligger helt i linje med viljan att alltid sikta högre. Vi ser en stor kommersiell potential”.
De preliminära siffrorna för helåret 2021 indikerar en e-handelstillväxt i storleksordningen fem procent i Sverige. E-handeln från utlandet fortsätter att öka.
Ett automatiserat och röststyrt beställningssystem skapar en mer strömlinjeformad upplevelse – och gör medarbetarnas uppgifter enklare och roligare.
Har mångårig erfarenhet från liknande roller och kommer närmast från Åhléns där hon arbetat som CFO sedan 2018.