Efter att ha tredubblat antalet butiker i Sverige sedan 2011 storsatsar nu bagerikedjan Gateau i Göteborg. Detta blir kedjans 34:e butik.
"Med fler butiker i shoppingcenter, gallerior och citykärnor kommer vi närmare kunderna och kan öka servicegraden ytterligare", säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.
Genom samarbetet mellan Hogia och Klarna ges kunden möjlighet att betala via Klarna Checkout i butikskassan. Först ut att använda lösningen blir klädkedjan 58 Grader Nord.
Optikkedjan Synoptik, med över 120 butiker i landet, byter i dag grafisk profil. En omfamning ska symbolisera värme, service och omtanke. Det här visar bättre vad vi står för, säger marknadsdirektör Lottie Funck Ekelund.
Alltele ger sig in i den fysiska detaljhandeln. De egna butikerna kommer att öppnas under namnet Alltele.
Den nya butiken, som kommer ligga på entréplan i Femman, ingår i Granits mindre butikskoncept och kommer att erbjuda förvaring och detaljer som underlättar vardagen.
Företagets första fysiska butik är främst inriktad på hemsortimentet, men även produkter inom mode och skönhet kommer att finnas representerade.
Icas satsning på barns hälsa via Kompis med kroppen har pågått i 15 år och hittills har cirka 900 000 skolbarn genomgått utbildningen där barn får lära sig mer om bra mat och motion.
Nu höjs modegraden i Gränbystaden, Uppsala. Fyra nya butikskoncept öppnar i slutet av november 2016. I och med detta är det nya modestråket i gallerian färdigställt.
Apple gör nu justeringar gällande sitt butiksled. Apple Store skrotas till förmån för den nya strategin. Butiken ska bli en plats för varumärkets community.