Nu lanseras en helt ny avdelning för hos restaurangkonceptet. Via en separat ingång ska det bli lättare för kunder som vill ta med sig maten.
Den familjeägda sportkedjan Stadium firar i dagarna jubileum. Det som år 1987 började med en idé, har efter 30 år resulterat i 170 butiker i Sverige, Finland och Tyskland.
Två nya samarbeten ska bidra till att minska svinnet i butikerna. Via en prenumerationsmodell och en app-lösning ska maten gå till bättre behövande – innan det är för sent.
Klocktillverkaren Sjöö Sandström, som säljer exklusiva klockor, inleder ett samarbete med e-handelsföretaget Care of Carl.
Varumärket öppnar inför trädgårdssäsongen en tillfällig butik med hög servicenivå. Det centrala läget i köpcentrumet är ett sätt för varumärket att bli mer synligt i målgruppen villaägare
Trenden med högkvalitativt surdegsbröd är starkare än någonsin. Nu öppnar det omtyckta stenugnsbageriet Fabrique i Gallerian Stockholm.
Den nya handeln gör entré på bred front. Med hjälp av digital teknik ute i butiken gör kedjan nu ett djupare sortiment tillgängligt. Samtidigt pågår tester för att kunna skippa traditionella kassor helt.
Den nya kretsloppsparken i Kungsbacka ska bli ett möjligt utflyktsmål för hela familjen, med lekplats, kafé, butiker och promenadslingor.
Det är populärt att öppna butik i återbruksgallerian där produkter renoveras fixas och säljs igen. Senast i raden är är inredningsbutiken Re Moda som även ska sälja ekologiskt närproducerade livsmedelsvaror.
Drygt var tredje nordbo handlade online från utlandet under 2016. Och Sverige är ett av länderna som våra grannar gärna handlar ifrån. Det framgår av PostNords årliga rapport E-handeln i Norden.