Här finalisterna i “Best Retail/F&B Concept”

Här finalisterna i “Best Retail/F&B Concept”

Under en galamiddag i oktober delas NCSC Sweden Awards ut under Sweden Urban Arena. De nominerade i klassen "Best Retail/F&B Concept" har nu offentliggjorts.

Isabelle ny innovationschef på PostNord

Isabelle ny innovationschef på PostNord

Isabelle Baumann har utsetts till ny chef för Business Innovation and Technology inom Affärsområde eCom & Logistik på PostNord.

Kronans rekryterar miljö- och hållbarhetschef

Kronans rekryterar miljö- och hållbarhetschef

Frida Hemmingsson blir ansvarig för hållbarhet på Kronans Apotek. Hon är jurist med miljörätt som inriktning samt en yrkesutbildning som miljöingenjör.

Premiär för kundtjänst via WhatsApp

Premiär för kundtjänst via WhatsApp

WhatsApp har lanserat en chattlösning där företag kan kommunicera med kunderna via mobilen. Nu har Wish som första företag i Sverige börjat använda tjänsten.  

De är finalister till Best Innovation

De är finalister till Best Innovation

NCSC Sweden Awards utökas i år med två nya kategorier. Nu står det klart vilka som finalister för bästa innovation.

Sebastian ny CFO på Wayne’s Coffee

Sebastian ny CFO på Wayne’s Coffee

Wayne’s Coffee rekryterar Sebastian Falck som Chief Financial Officer, CFO. Sebastian har lång erfarenhet av hotell- och restaurangbranschen.

Hanne ny VD på Himla

Hanne ny VD på Himla

Från den 1:a oktober tillträder Hanne Rubino som VD för textil- och heminredningsföretaget Himla.

Amazon öppnar nytt butikskoncept

Amazon öppnar nytt butikskoncept

I dag öppnar Amazon ett helt nytt fysiskt butikskoncept. Här ska man inspirera kunden att hitta nya favoriter.

Sex av tio nordbor e-handlar

Sex av tio nordbor e-handlar

Tolv miljoner konsumenter handlar på nätet varje månad. Under första halvåret ökade försäljningen med 11 procent jämfört med samma period i fjol.

Premiär för nytt livsstilskoncept

Premiär för nytt livsstilskoncept

Nu öppnar en ny shoppingupplevelse. Konceptet erbjuder varor i en mängd olika kategorier, med fokus på varumärken som är svåra att hitta i Sverige.