Gina Tricot satsar på hållbara RFID-taggar

Gina Tricot satsar på hållbara RFID-taggar

Den nordiska kedjan har börjat använda hållbara RFID-taggar i produkternas etiketter. Koldioxidutsläppet knutet till taggarn har sänkts med 35 procent.

Så konsumerar vi under coronakrisen

Så konsumerar vi under coronakrisen

Pandemin har medfört konsumtionsmönster indelade i tre faser. Var och en med koppling till konsumentens mindset och de kategorier man är intresserad av.

Mobila beställningar i fokus hos nya Waynes

Mobila beställningar i fokus hos nya Waynes

Det nya cafékonceptet innehåller bland annat en separat del för färdigförpackad mat samt utlämning för mobila beställningar.

Stockholmare är landets mest fåfänga

Stockholmare är landets mest fåfänga

Försäljningen av skönhetsprodukter har ökat med tio procent online sedan coronavirusets utbrott. Allra mest spenderar storstadsborna, men Stockholm i topp.

Totême öppnar på Nordiska Kompaniet

Totême öppnar på Nordiska Kompaniet

Premiär på NK. I dag den 14 maj öppnar Stockholmsbaserade modevarumärket Totême sin nya avdelning på Nordiska Kompaniet i just Stockholm.

Ny styrelseledamot i NetOnNet

Ny styrelseledamot i NetOnNet

Vid bolagsstämman valdes Kenneth Nilsson in som ny ordinarie ledamot i NetOnNets styrelse.

Här är åtgärderna kunderna vill se i butik

Här är åtgärderna kunderna vill se i butik

I en ny studie rankar konsumenterna själva vilka åtgärder man vill se i butik. Detta för att man i coronatider ska känna förtroende och vilja besöka lokalen.

Omorganisation på AMF Fastigheter

Omorganisation på AMF Fastigheter

Flera tunga projekt går in i nya faser, samtidigt som handeln möter en allt snabbare utveckling. Det är bakgrunden till tre nya tjänster på AMF Fastigheter.

Kraftig ökning för e-handeln i Sverige

Kraftig ökning för e-handeln i Sverige

E-handeln växte rejält under första kvartalet 2020. För första gången i E-barometerns historia är skönhet och hälsa störst.

E-dagligvaror ökar framförallt bland äldre

E-dagligvaror ökar framförallt bland äldre

I E-barometern för det första kvartalet 2020 konstateras att dagligvaror är en av de delbranscher som ökat mest under coronapandemin.