Svenska och utländska besökares utlägg i handeln ökade med 8,9 procent under 2016. Det visar rapporten Shoppingturism i Sverige.
Fastighetsägaren vill skapa en ny form av interaktiv yta som suddar ut gränserna mellan on- och offline. Både färska och etablerade varumärken ska kunna visa upp sina nya produkter här.
Nu lanserar fastighetsbolaget Atrium Ljungberg sitt välkomstprogram i Uppsala. Det är en modell för ökad integration som innehåller mer än bara bostäder.
I början av 2018 öppnar Svenssons i Lammhult sina dörrar till en ny butik i Mood Stockholm. I det inredningskluster som växer fram vill man nu bidra med en hög servicenivå.
I december öppnar Joe & The Juice på Femmans övre plan i Nordstan, Göteborg. Med sitt restaurangkoncept vill Femman skapa en urban mötesplats.
Swarovski har öppnat en ny permanent konceptbutik i Mall of Scandinavia. Här vill man lyfta fram det arv och hantverk som ligger bakom produkterna.
Vinnarna av NCSC Sweden Awards 2017 utsågs i går kväll den 23 oktober under galakvällen på Sweden Urban Arena. Vinnare i kategorin Årets bästa köpcentrum är Mall of Scandinavia som ägs av Unibal-Rodamco.
Prognosen pekar på att mat och dryck kommer stå för en femtedel av omsättningen i europeiska köpcentrum. "Den största tillväxten ser vi inom frukost".
Köpcentrumet är byggt av 200 containrar och är tack vare detta mycket flexibelt. Det helt nya centrumet, som ligger i Seoul, erbjuder en mix av shopping, mat och kultur där varje del är lika viktig.
Fotografen och Brommabon Karl Nordlund på uppdrag av Bromma Blocks låtit porträttera tolv personer. Gemensamt för dessa är att de har gjort någonting extra för att göra Bromma till en lite bättre plats.