Kedjan satsar stort i gränshandeln tillsammans med Olav Thon Gruppen. Töcksfors Shoppingcenter står näst på tur där man etablerar en butik på 1 350 kvadratmeter.
Under våren öppnar Babor sitt första upplevelsebaserade flaggskepp i Sverige. Butiken kommer att ha en yta på 260 kvadratmeter fördelat på två plan.
Mitsubishi har öppnat en Concept Store i köpcentrumet. "Vår ambition är att skapa ett upplevelsecenter för Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid".
Den första kommersiella biografen med Flexound Augmented Audio öppnar i dag, 15 februari. Den första biografen som erbjuder upplevelsen finns i Norden.
Under hösten 2019 ska den nuvarande Chanelbutiken på Birger Jarlsgatan i Stockholm byggas ut med ytterligare 300 kvadratmeter. Totalytan blir då 500 kvadrat.
Den 28 februari lanserar KappAhl ett nytt butikskoncept. Då premiäröppnar barnbutiken KappAhl Kids i Ringen på Södermalm i Stockholm.
Det franska modevarumärket Maje öppnar i maj sin första fristående konceptbutik i Skandinavien.
Under våren öppnar Gant en flaggskeppsbutik i korsningen Fredsgatan och Södra Hamngatan, mitt i centrala Göteborg.
Gate46 rekryterar Mikael Bruun, tidigare Lease Manager på H&M Group, som ansvarig för det nya affärsområdet Global Expansion Management.
Köpcentrumet antar verkligen utmaningen att skapa upplevelser. Man siktar nu på att bli en ledande destination för events, konserter och underhållning.