Efter en svag start på året visar second hand-marknaden tecken på återhämtning.
Uniqlo lanserar ett nytt koncept som ska fungera som omni-hubb. Detta är en tydligt trend som sträcker sig över kategorigränser.
Worldline rekryterar Philip Trocmé som ny chef för små och medelstora företag i Norden och Storbritannien.
Aim’n öppnar en ny konceptbutik i Westfield Mall of Scandinavia – en etablering som stärker varumärkets fysiska närvaro i Stockholm.
E-handeln visar tecken på återhämtning efter två månader i rad med tillväxt.
Ica satsar långsiktigt på en jämnare könsfördelning bland handlarna. Läs om hur ledarskapsstipendier ska ge fler kvinnor chansen att driva egen butik.
Under Svenska Stadskärnors årskonferens delades priser ut till Årets Stadskärna, Årets BID-område, Årets Purple Flag-område och Årets centrumutvecklare.
MQ Marqet växlar upp sitt hållbarhetsarbete med second hand i allt fler butiker. Så mycket genererar satsningen.
Generation Z och millennials driver på utvecklingen mot en mer teknikdriven detaljhandel. Läs hur deras digitala vanor formar framtidens kundupplevelse.
Höganäs Kakel formar framtidens kundupplevelse i butik. Man gör det med en kombination av fysisk produkt och digital signage.