Generation Z kommer använda sig av sociala medier för att hitta julklappar i år. Här är kanalerna man använder, enligt ny studie.
H&M-ägda Cos berättar om en lansering som kommer ske sommaren 2023. Man planerar ett hållbart flaggskepp i landets huvudstad.
En ny undersökning tar tempen på hur svenskarnas mindset. ”Det handlar mer om prioriteringar och en prismedvetenhet – inte att vi slutar konsumera”.
I köpcentrumet öppnar en hälsosam plats för vila och samvaro, designad med utgångspunkt i hjärnforskningen.
Martin Fennrup har tillträtt den nya rollen som Chief Information Officer på Max Burgers. Ambitionen är att koppla IT närmare affären.
Xnomad är verksamma inom korttidsuthyrning av butikslokaler i Norden. Nu har bolaget rekryterat ny Head of Marketing.
Showfields öppnade under 2019 en upplevelse där utbudet och teman ständigt varieras. Nu lanserar ”Världens mest intressanta butik” ett nytt koncept.
Kinesiska Shein har under en period använt sig av pop ups. Inom kort öppnar man den första permanenta butiken.
Butiksexperiment ska leda till bättre hälsa. Med start i november kommer hyllorna i ett antal dagligvarubutiker förändras.
Trots rusande inflation och ett osäkert omvärldsläge planerar sex av tio svensk att lägga lika mycket eller mer pengar på julklappar i år som i fjol.