Ett nytt kunderbjudande för 7-Eleven testas just nu. Enligt företaget har det fått ett varmt mottagande, vilket lett till en ökad omsättning.
Under det kommande året öppnar fem nya sociala matbutiker i Sverige när Matmissionen expanderar.
Danska Jysk satsar på AI och maskininlärning för sina allt mer komplexa kort- och långsiktiga efterfrågeprognoser.
Nike har invigt ett nytt butikskoncept som hyllar basketkulturen och dess community. Man vill fördjupa relationen med målgruppen och skapa en ny plattform.
Varannan svensk konsument upplever att att de är mer klimatmedvetna än 2021. Störst grön betalningsvilja finns i en specifik ålderskategori.
Ett rekordstort antal ungdomar bor kvar hemma hos föräldrarna. Sparade pengar läggs bland annat på inköp av lyxprodukter.
Kedjan har öppnat en helt automatisk dagligvarubutik utan kassa där ingen skanning är nödvändig. Därmed går testerna av tekniken in i en ny fas.
Nu har Sveriges första Technogymbutik öppnat. Butikens utformning är resultatet av ett samarbete med designern Antonio Citterio.
Den prisjusterade försäljningsutvecklingen i dagligvaruhandeln uppskattas till -9,3 procent under november.
Dogman vill tydliggöra sitt erbjudande och lanserar nu ett nytt namn och en uppdaterad grafisk profil.