Långa kassaköer största och första klagomålet


Affärsresenärer viktig målgrupp för e-handel


Omnichannel: Tre steg för att locka tillbaka kunden

Omnichannel: Tre steg för att locka tillbaka kunden

Detaljhandelns landskap har förändrats drastiskt under de senaste åren. Omnichannel är inte längre en framtidsvision. Konsumenterna rör sig mellan kanalerna och endast två av hundra köper något vid sitt första besök på en webbplats.

Försäljningen i detaljhandeln ökade i juni


Trenderna som formar detaljhandeln

Paco Underhill, författare och expert på detaljhandel, har identifierat fyra kommande trender. En av dem är att köpcentrumens funktioner breddas och de går från ”malls” till ”alls”.

Olaglig kartläggning i Västerås


Så förändrar Real Time Retail detaljhandeln

Så förändrar Real Time Retail detaljhandeln

Man kallar det Real Time Retail. Inom fem år kommer två av tre butiker automatiskt identifiera sina kunder i samma ögonblick som de stiger in i butiken. Detta öppnar möjligheter att göra kundupplevelsen mer relevant – i realtid.

Billigaste matkassen hos Prisma och Lidl

FINLAND. Konsumentförbundets jämförelse visar att K-gruppen och S-gruppen inte har lyckats rubba Lidls dominans

Apoteksgruppen satsar på personlig e-handel

Apoteksgruppen satsar på personlig e-handel

Det är få svenskar som hämtar ut sina recept online. Osäkerhet och brist på personlig service är de främsta anledningarna till varför svenskarna fortfarande väljer att hämta ut sina recept i fysiska apotek

Den passiva butiken är död – länge leve den aktiva!

Den passiva butiken är död – länge leve den aktiva!