Fyra spådomar om julens e-handel

Fyra spådomar om julens e-handel

Årets julhandel online kommer innebära stärkta positioner för e-postmarknadsföringen, de automatiserade budskapen blir fler, samtidigt som mobilhandeln blir en av de viktigaste kanalerna. Detta enligt PracticalEecommerce spaning inför helgerna.

Hermès tror på innehållets kraft

Hermès tror på innehållets kraft

Det är mycket snack om modevarumärket Hermès just nu. För någon vecka sedan lanserades ett designsamarbete med Apple kopplat till Apple Watch. Och den här veckan lanserar Hermès en ny satsning, denna gång inriktad på innehåll.

Besöket i matbutiken allt mer digitalt

Besöket i matbutiken allt mer digitalt


Sju insikter – så tänker omnishopparen

Sju insikter – så tänker omnishopparen

Åtta av tio köpbeslut påverkas av digitala enheter av något slag. Det visar en undersökning som kartlagt hur omnishopparen tänker.

10 trender som formar framtidens retail

10 trender som formar framtidens retail


En tredjeldel av modeköpen görs via mobilen


Så handlar millennials-mammor mat

Så handlar millennials-mammor mat

Millennials-mammor handlar och packar långt mycket nyttigare till sina barn än vad de egna mammorna gjorde. Åtminstone om man frågar dem själva. Det visar en undersökning.

Matkedjornas appar går inte hem hos unga

Matkedjornas appar går inte hem hos unga

Matkedjornas appar går inte hem hos unga. Många laddar ner, få använder.

Pop ups tar marknadsandelar


”Apple Watch kommer förändra hur vi handlar”