Så påverkar mobilen framtidens detaljhandel

Så påverkar mobilen framtidens detaljhandel

Framtidens detaljhandel i fokus. "Mobilen har förändrat förutsättningarna för den moderna detaljhandeln, nu sätter konsumenterna villkoren." Det konstaterade Anna Wikland från Google under fredagens Retail Breakfast Club.

Hälsosamma livsmedel ökar markant


Stort intresse för Västerås citykärna i Cannes


Omnichannel: Fysiska butiker tappar en femtedel


Onlinekunden 2015 kartlagd i ny undersökning


Den uppkopplade konsumentens anatomi


Jamie Oliver tar de fula grönsakernas parti

Den brittiska varuhuskedjan Asda driver en kampanj i samarbete med Jamie Oliver där ”fula” frukter och grönsaker är i fokus.

Antal klagomål på e-butiker dubblade


8 av 10 lämnar butiken utan att ha köpt något


Utställning om hållbar klädkonsumtion

Projektet Stilmedveten handlar om hållbarhetsfrågor runt konsumtion av kläder och textilier.