För hotellkedjan Hyatt har Facebook nu fått en ny central roll i verksamheten. Kunderna, och alla andra som vill, kan numera framföra klagomål eller ställa frågor via företagets tjänst via Facebook Messenger. Facebook menar att tjänsten kan rädda konsumenten från översvämmade inkorgar.
Starbucks stänger nu fyra enheter av konceptet Teavana, det vill säga kedjans tebarer. Men satsningen på te som kategori fortsätter.
Europeiska konsumenter handlar på nättet för att det upplevs som underhållande och för att få bra priser. Mer än varannan konsument anger att onlineupplevelsen påverkar viljan att besöka en fysisk butik. Det visar en ny undersökning som ger en bild av europeisk omnichannel.
Skanska har tecknat avtal med investeraren Lähi Tapiola om att bygga köpcentrumet Seppä i Jyväskylä.
Det spekuleras i att Ron Johnson, som är en av skaparna av Apple Store, kunde ha brutit JC Penneys nedåtgående trend om han bara fått mer tid.
Zalando har uppdaterat sin app. I den nya versionen vill man erbjuda kunderna en enkel och elegant shoppingupplevelse som är anpassad för mobila enheter.
I mars öppnar världens första butik som är helt och hållet tillägnas The Simpsons. Den första flaggskeppsbutiken öppnar i Pekings modedistrikt, och målet är satt till ett hundratal butiker globalt.
För första gången är smarta mobiler mer populära än surfplattor för e-handel inom detaljhandeln och iPad visar högsta genomsnittliga transaktionsvärdet, före både stationära och bärbara datorer. Det visar en global kartläggning.
Artificiell intelligens, kundförståelse och rekrytering av teknikexperter är heta ämnen just nu. Här är sex tunga lärdomar från årets upplaga av mässan.