Butiken är skapad med siktet inställt på millennials. I det lilla formatet lyckas man erbjuda en hög teknisk nivå och en personaliserad service.
Abercrombie & Fitch har gått igenom några tuffa år. Modellinriktningen tonas ner, och de nattklubbsliknande butikerna byggs om. Här öppnar den första butiken med det nya konceptet.
Eataly fortsätter sin expansion, denna vecka öppnar kedjans andra butik på Manhattan i New York.
Som så många andra företagare startade svenska Gun och Tom verksamheten i garaget. Nu expanderar barnklädesmärket i snabbt takt på den amerikanska marknaden.
Danska modemärket Pieces skapar ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept. Nu ska man bli det mest kreativa och sociala varumärket för den som vill skapa en egen look.
"Vi är den perfekta ankarhyresgästen". Det menar Tesla som nu accelererar rejält i detaljhandeln – varumärket ska öppna en ny butik var fjärde dag under det kommande året.
I tider när den fysiska butiken söker sin nya roll tar det koreanska varumärket ut svängarna ordentligt. Butikerna liknar installationer och var 25:e dag presenterar man nya samarbeten med konstnärer och designers. Nu har man öppnat ett nytt spektakulärt flaggskepp i New York.
Den brittiska dagligvarukedjan Tesco öppnar i dag en pop up-bar i London. Mitt i hjärtat av Soho, på Wardour Street, slår man upp portarna i ett galleri.